به گزارش روابط عمومی شرکت صنعت فولاد شادگان، مدیر عامل در جلسهی مورخ ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ در محل سالن حوزه مدیریت، با حضور مدیران و کارشناسان واحدهای بازرگانی و بهرهبرداری خاطرنشان ساخت: استراتژی کلانِ واحد تأمین در مجموعه بازرگانی باید به شکلی برنامهریزی و پایهگذاری شود که موجودی کالا در انبارها پایداری و تداوم تولیدرا پشتیبانی کند.
ایشان با اشاره به فرآیند تأمین افزود: واحد بازرگانی میبایست با تمرکز بر ۱- حداقل موجودی قابل اعتماد۲-نرخ مصرف کالا ۳-زمان تأمین هر کالا، فرآیند خرید را به گونهای مدیریت نماید تا هیچ گاه موجودی قطعات تهدیدی برای پایداری تولید ایجاد ننماید.
وی اضافه کرد: نقطه سفارش کالا باید به گونهای تعریف شود که ما همیشه موجودی قابل قبول و قابل اعتمادی را در انبار از هر نوع کالا چه یدکی چه مصرفی داشته باشیم و موجودیهای انبارها هیچ نگرانی برای تداوم تولید ایجاد نکند.
کهزاد افزود: ریلگذاری ما در بازرگانی باید طوری باشد که مجبور به خریدهای اضطراری نشویم، چرا که خریدهای اضطراری هم به لحاظ قیمت برای ما گرانتر و هم به لحاظ کیفیت، کیفیت پایینتری دارند. بنابراین واحد بازرگانی، ضمن تمرکز بر این موضوع، روشهای مختلفی را جهت تأمین کالا بررسی کند.
وی با اشاره به این مطلب که رسیدن به این هدف فقط توسط واحد بازرگانی امکانپذیر نیست افزود: همکاران واحد بهرهبرداری نیز باید پشتیبانی فنی این موضوع رو در دستور کار خود قرار دهند و با همکاری هر دو مجموعه بازرگانی و بهرهبرداری این فرایند به شکل مطلوبی انجام شود.
در پایان مهندس کهزاد از مدیر بازرگانی خواست تا پس از شناسایی و تفکیک مراحل مختلف فرآیند خرید، برای هر مرحله حداکثر زمان قابل قبول را تعیین نمایند و براساس این زمانبندیها در سیستمام آی اس برنامهی هشدار تعریف شود که این امکان کمک میکند علاوه بر یادآوری بههنگام، عملکرد هر کارشناس بطور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد و چنانچه کارشناس توانسته باشد عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد مورد تشویق قرار گیرد.