یک نفر در مرز شرارت میکند، یکی در داخل خیابان شرارت میکند، یکی با راهزنی در خانه و مغازهی این و آن شرارت میکند، یکی با شایعهپراکنی شرارت میکند، یکی با ارتکاب قتل شرارت میکند، یکی با قاچاق مواد مخدر شرارت میکند، با قاچاق سلاح شرارت میکند، اینها همه شرارت است.
هر کسی در مقابل هر کدام از این شقوق و امثال اینها بایستد این عنوان حافظ امنیّت و پاسدار امنیّت بر او صادق است و این افتخار بزرگ شامل حال اوست.
آن چیزی که امنیت را برای یک کشور حفظ میکند قدرت ملّی آن کشور است، قوی بودن آن کشور است، قوی بودن از همه جهت؛ قوی بودن در علم، قوی بودن در اقتصاد، قوی بودن در امکان دفاع، قوی بودن در تسلیحات، اینهاست که امنیّت کشور را حفظ میکند و تأمین میکند.
هر وقت ما بر اثر سوء سیاست زمامداران کشورمان، از رفتن به سمت ابزارهای قدرت رویگردان شدیم، دشمن بر ما مسلّط شد. در دوران قاجار، دوران پهلوی این مصیبت سر این ملت آمد. ملت را قوی نکردند؛ لذا شما میبینید در جنگ بینالملل اول و جنگ بینالملل دوم که هیچ کدام به ایران ارتباط نداشت، اعلام بیطرفی هم کردند، کشور ما اشغال شد. وقتی کشوری توانایی دفاع از خودش ندارد اینجور میشود دیگر. این گناه زمامداران نالایق، بعضی نالایق، بعضی خائن و وابستهی به این و آن، گناه نابخشودنی است که ملت را ضعیف بار بیاورند که نتواند از خودش دفاع کند طبعاً امنیّتش از بین خواهد رفت.
این کاری که رژیم در غزّه کرد و میکند، در لبنان کرد و میکند، این از وحشیانهترین جنایات جنگی است. جنگ البته چیز سختی است بلاشک، منتها جنگ هم یک قواعدی دارد، یک قوانینی دارد، یک حدودی دارد. این جور نیست که وقتی کسی با کسی میجنگد، همهی این حدود را زیرپا لگد کند و له کند آن چنانی که این باند جنایتکار حاکم بر فلسطین اشغالی دارند میکنند.
دنیا باید در مقابل اینها بایستد، دولتها باید بایستند، دولتهای اسلامی بالخصوص باید بایستند. بحث بر سر این نیست که کمک بکنند یا نکنند، آن که جزو برترین محرّمات [است]، اندک کمکی به این رژیم جزو زشتترین و بزرگترین گناهان است. در این که شکی نیست، نه، باید در مقابلش بایستند که این جنایات را انجام ندهد. یک ائتلاف جهانی باید به وجود بیاید، ائتلاف سیاسی، ائتلاف اقتصادی، اگر لازم شد ائتلاف نظامی علیه رژیم خبیث صهیونیستی که وحشیانهترین جنایات جنگی را دارد امروز انجام میدهد.
آن کسانی هم که دربارهی فضای مجازی که حالا مکرّر اسمش آورده میشود و بحث میشود و اینها میخواهند تصمیمسازی کنند و تصمیمگیری کنند به این بُعد قضیه توجه کنند، توجه کنند که چطور ممکن است در فضای مجازی یک تحلیل غلط، یک خبر غلط، یک برداشت غلط از یک مسئله مردم را دچار اضطراب کند، دچار تردید کند، دچار ترس کند.