امسال باید برنامههای توسعه صادرات به شکل جدی در دستور کار تشکلها قرار گیرد. ما نیز متناسب با همین هدف، چند برنامه مشخص برای توسعه صادرات، شناسایی بازارهای جدید و حفظ بازارهای قبلی تدوین کردهایم تا بتوانیم در آینده نزدیک این مسیر را ادامه دهیم.
در مجموع برای صادرات مقاطع طویل فولادی هدفگذاری ۳ میلیارد دلاری و برای محصولات لوله و پروفیل نیز هدفگذاری یک میلیارد دلاری انجام شده است. تحقق این اهداف اما مستلزم برنامهریزیهای دقیق، از جمله حذف موانع غیرتعرفهای، حذف موانع صادراتی و اصلاح نرخ بازگشت ارز است.