به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، امیر نوژن یونسیان، مدیر اقتصادی و سرمایهگذاری ایمیدرو، در نشست خبری روز پایانی این نمایشگاه اعلام کرد: “ایمیدرو به عنوان متولی معدن و صنایع معدنی ایران، با استراتژیهای مشخص به این نمایشگاه ورود کرد.” وی افزود که این راهبردها شامل توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی، جذب سرمایهگذاران خارجی و تجارت مواد معدنی و محصولات پاییندستی صنعت معدن بوده است.
اهمیت رویکرد ایمیدرو در اکسپو ۱۴۰۴
یونسیان اظهار داشت: در روزهای نمایشگاه، ایمیدرو مذاکراتی مؤثر با نمایندگان کشورهای مختلف برگزار کرد که منجر به توافقات اولیه برای همکاری با نیجر، نیجریه، سنگال و ساحل عاج در زمینه پروژههای معدنی شد. همچنین در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی، توافقاتی با تاجیکستان و قزاقستان حاصل شد که آمادگی ایران برای ارائه این خدمات را نشان میدهد.
وی همچنین به مذاکرات با طرفهای چینی در زمینه تعریف همکاریهای سرمایهگذاری مشترک اشاره کرد. به گفته وی، نشستی با اتاق بازرگانی پاکستان نیز در حوزه زنجیره پاییندستی فولاد و شمش سرب و روی برگزار شد که در این جلسات توافقات مثبتی برای شروع همکاری حاصل شد.
ضرورت تعریف بازارهای هدف جدید
مدیر اقتصادی و سرمایهگذاری ایمیدرو تأکید کرد: “ظرفیت صادراتی ایران در زنجیره معدن و صنایع معدنی حدود ۱۴ میلیارد دلار است، اما صادرات ما به قاره آفریقا کمتر از نیم میلیارد دلار است.” وی ادامه داد که تعریف بازارهای جدید و تمرکز بر مناطق هدف، یکی از اولویتهای اصلی ایمیدرو برای افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی است.