*نقش راهبردی روابطعمومی در تحقق موفقیتهای بانک سینا
در سومین همایش رؤسای روابطعمومی و امور مشتریان بانک سینا با محور “روابطعمومی پویا، مدیریت هوشمند ارتباط با مشتری، مشارکت کارآمد در تحقق ارکان راهبردی بانک”، محسن خدابخش بر اهمیت ویژه روابطعمومی در ساخت برند و تثبیت جایگاه بانک سینا در سطح ملی تاکید کرد. وی روابطعمومی را تضمینکننده ایجاد اعتماد عمومی و وفادارسازی مشتریان دانست.
*تمرکز بر اعتماد و وفادارسازی؛ دو اصل اساسی موفقیت
رئیس هیئتمدیره بانک سینا دو محور اعتماد عمومی و وفاداری مشتری را دو رکن اصلی در مسیر موفقیت بانک توصیف کرد و خاطرنشان ساخت که تحقق این اصول، بانک را به بخش بزرگی از اهداف راهبردی خود میرساند. خدابخش تعامل مطلوب و هدفمند با ذینفعان و مشتریان را شاهکلید موفقیتهای بانک در سالهای اخیر دانست.
*ارائه تصویر مثبت و معرفی موفق محصولات
وی همچنین بر ارتقاء تصویر مثبت و یکپارچه از بانک در تمامی حوزهها تاکید کرد و ارائه بهینه و اثربخش محصولات و خدمات نوآورانه را رسالت روابطعمومی خواند. پیگیری و رفع سریع دغدغهها با همکاری واحدهای مختلف، بهبود تجربه مشتری و تقویت جایگاه بانک در شبکه بانکی، دیگر توصیههای کلیدی او به مدیران این واحد بود.
*تقویت ارتباط شفاف میان مدیران و مشتریان
محسن خدابخش برقرار ساختن پل ارتباطی روشن و مؤثر میان مشتریان و مدیران ارشد بانک را بهعنوان یکی از مهمترین مأموریتهای روابطعمومی معرفی کرد و بر انعکاس دقیق افکار عمومی و دغدغههای مشتریان به مدیریت ارشد تاکید داشت.
*ارتقاء جایگاه روابطعمومی و تبیین سیاستهای آینده
در بخش دیگری از این همایش، مهرداد مرادخانی، مدیر امور حوزه مدیرعامل و روابطعمومی بانک سینا، اهداف و گزارش عملکرد این حوزه را تشریح کرد و بر تقویت جایگاه روابطعمومی در ساختارهای آیندهنگر تأکید نمود. همچنین دکتر یونس شکرخواه و فریدون صدیقی، اساتید مطرح حوزه روزنامهنگاری، با انتقال تجربههای تخصصی خود، به ارتقاء سطح دانش شغلی همکاران کمک کردند.
***
تأکید بانک سینا بر نقشآفرینی روابطعمومی در افزایش اعتماد عمومی و وفاداری مشتریان، بیانگر رویکرد نوآورانه و حرفهای این بانک در توسعه سرمایه اجتماعی است. سیاست جذب و حفظ مشتریان وفادار، ظرفیتی استراتژیک در ارتقاء جایگاه بانک سینا در صنعت بانکداری کشور خواهد بود.