تحقق اهداف راهبردی بانک صادرات ایران در ۲۰ ماه؛ از نوآوری دیجیتال تا وصول بزرگ‌ترین مطالبات بانکی

*اصلاح ساختارهای مالی و افزایش سرمایه

محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، در همایش سراسری مدیران با ارائه گزارشی از عملکرد این بانک در ۲۰ ماه گذشته، یکی از مهم‌ترین دستاوردها را اصلاح ساختارهای مالی عنوان کرد. وی به افزایش سرمایه بانک در چند مرحله اشاره کرد و گفت: “در سال‌های گذشته، کفایت سرمایه بانک منفی بود، اما اکنون توانسته‌ایم این شاخص را به ۳ درصد برسانیم و به دنبال افزایش آن تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال هستیم.” سیفی تأکید کرد که ورود بانک به سود عملیاتی و ایجاد سود انباشته در مسیر ارتقای شاخص‌های عملکردی، امکان‌پذیر شده است و این اصلاح مالی، به بانک قدرت بیشتری در ارائه خدمات به مشتریان بخش تولیدی و خدماتی می‌دهد.

*نوآوری در خدمات بانکداری دیجیتال

یکی از دستاوردهای مهم بانک صادرات ایران، توسعه چشمگیر فناوری اطلاعات است. مدیرعامل بانک با اشاره به اصلاح فرآیندهای بنیادین در این حوزه، از معرفی پلتفرم جدید بانکداری دیجیتال خبر داد که استقبال چشمگیری از آن صورت گرفته است. وی همچنین به موفقیت چکنو، نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی پرداخت و گفت: “امروز بانک صادرات ایران پیشرو در صدور چکنو است و تاکنون بیش از ۸.۵ میلیون چک دیجیتال صادر کرده‌ایم.”

*وصول مطالبات کلان؛ گامی تاریخی

سیفی با اشاره به وصول مطالبات کلان بانک، از بازپس‌گیری ۱۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی معوق پس از ۱۳ سال خبر داد. وی افزود که این میزان وصول مطالبات تا پایان سال به ۲۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت. گام بانک صادرات ایران در وصول مطالبات کلان، بزرگ‌ترین اقدام در شبکه بانکی کشور بوده است.

*مولدسازی دارایی‌ها و تحولات بازار سرمایه

مدیرعامل بانک، مولدسازی دارایی‌های غیرمولد را به‌عنوان یکی دیگر از محورهای موفقیت بانک معرفی کرد. وی عرضه اولیه شرکت توسعه نیشکر در فرابورس را بزرگ‌ترین اتفاق در بازار سرمایه دانست و از برنامه‌های آینده بانک برای عرضه سهام سپهر تهران و چند شرکت دیگر خبر داد. سیفی همچنین به صف خرید ۲۷ میلیاردی سهام بانک صادرات ایران (وبصادر) اشاره کرد و شرایط کنونی را نشان‌دهنده موقعیت مطلوب این سهام در بازار دانست.

*موفقیت‌های بین‌المللی و احیای شعب خارجی

سیفی، از موفقیت بانک صادرات ایران در دادگاه لاهه برای دریافت غرامت از دولت بحرین بابت سهم در فیوچربانک خبر داد و گفت این اقدام، نتیجه رویکرد حقوقی و تلاش مداوم بانک در عرصه بین‌المللی است. وی همچنین از عملیاتی شدن شعب خارج از کشور خبر داد و آن را فرصتی برای افزایش سود انباشته بانک تا ۳۰ همت دانست.

*تکریم مشتریان و سرمایه انسانی

مدیرعامل بانک صادرات ایران، تکریم مشتریان را خط قرمز بانک دانست و گفت: “بانک صادرات با فرهنگ سازمانی مبتنی بر احترام به مشتری و تمرکز بر سرمایه‌های انسانی، به دنبال تقویت رابطه با مشتریان و توسعه خدمات است.” وی از برنامه‌های رسیدگی به کارکنان و خانواده ۳۰۰ هزار‌ نفری بانک خبر داد و بر اهمیت حفظ انگیزه و جایگاه خدماتی کارکنان تأکید کرد.

*چشم‌انداز آینده؛ تثبیت جایگاه بانک در اقتصاد کشور

سیفی در پایان از برنامه بانک صادرات ایران برای ایجاد نشان «مهندس محمدعلی مفرح»، بنیان‌گذار بانک، به افتخار نخبگان صنعت بانکداری خبر داد و گفت: “این اقدام، یادآور خدمات تاریخی مفرح در بانکداری ایران خواهد بود.” وی همچنین از بهبود شاخص‌های عملکردی بانک، شامل افزایش منابع، بازده دارایی‌ها و تحقق ۱۰۰ درصد اهداف سالانه ۱۴۰۳ خبر داد و چشم‌انداز بانک صادرات ایران را تثبیت جایگاه آن در میان برترین بانک‌های کشور دانست.

***

بانک صادرات ایران طی ۲۰ ماه گذشته نه‌تنها توانسته ساختارهای مالی خود را اصلاح کند، بلکه با ورود به سود عملیاتی و افزایش منابع، گام مهمی در مولدسازی دارایی‌های غیرمولد و ارائه نوآوری‌های دیجیتال مانند چکنو برداشته است. موفقیت در مدیریت مطالبات کلان و حضور فعال در بازار سرمایه، نشان‌دهنده مسیر هدفمند این بانک در رفع ناترازی و تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین بازیگران اقتصادی کشور است. توجه به مشتریان و سرمایه‌های انسانی نیز مؤلفه‌ای کلیدی در رویکرد آینده‌نگر بانک صادرات ایران به شمار می‌رود.

 

Related posts

رشد آیفکس فرابورس با معامله 13 میلیارد برگه دارایی

خرید مودم‌های 4G شاتل موبایل به صورت قسطی امکان‌پذیر شد

بانک مرکزی کاملاً الکترونیکی شد