بانک ایران زمین: شایسته‌سالاری و تخصص‌گرایی، پیشران موفقیت و ارائه خدمات برتر

تأکید معاون مالی بانک ایران زمین بر محوریت شایسته‌سالاری و سرمایه انسانی متخصص برای جهش در خدمات

در راستای ارتقاء هم‌افزایی و انسجام سازمانی، و همزمان با برگزاری دوره آموزشی “هوش مصنوعی در بانکداری”، محمدمهدی آزادی، معاون مالی بانک ایران زمین، نشستی صمیمانه با معاونین مدیریت‌های شعب مناطق این بانک برگزار کرد. در این دیدار، بر نقش بی‌بدیل سرمایه انسانی متخصص و اصل شایسته‌سالاری به عنوان اولویت‌های اصلی بانک برای دستیابی به موفقیت‌های روزافزون تأکید شد.

سرمایه انسانی؛ کلید پیشرفت و بهبود عملکرد

آزادی در ابتدای سخنان خود، سرمایه انسانی را ابزار و نقش کلیدی در پیشرفت هر مجموعه‌ای، به‌ویژه بانک ایران زمین، دانست و اظهار داشت: “همکاران در شعب بانک و در حوزه اجرا، نقش کلیدی و تعیین‌کننده‌ای در موفقیت بانک دارند. پیشرفت و بهبود شاخص‌های عملکردی در هر سازمانی، مستلزم ارائه ایده‌های نو، کنترل‌های دقیق و مدیریت هوشمندانه توسط تمام همکاران، خصوصاً همکاران پرتلاش شعب است.”

وی با توصیف تمامی کارکنان به عنوان “نمایندگان و پرچم‌داران بانک ایران زمین”، افزود: “کارکنان ستادی و صف باید برای موفقیت و پیشرفت بانک با قدرت و انگیزه مضاعف در این بازار رقابتی تلاش کنند. تا زمانی که با همین انرژی و تمرکز بر امور محوله عمل کنیم، نه تنها جایگاه فعلی خود را حفظ خواهیم کرد، بلکه روز به روز شاهد موفقیت و پیشرفت بیشتر بانک خواهیم بود.”

نیروی انسانی چابک و متخصص؛ مزیت رقابتی بانک ایران زمین

معاون مالی بانک ایران زمین، نیروی انسانی چابک را یکی از ویژگی‌های ممتاز بانک ایران زمین برشمرد و گفت: “لازمه تفکر و اندیشه خلاق، داشتن آگاهی و اطلاع کافی از حوزه فعالیت است. این مهم در بانک ایران زمین به خوبی اجرایی شده و نیروی انسانی ما به لحاظ مهارت و سطح دانش در جایگاه مطلوبی قرار دارد.”

ایشان با تأکید بر لزوم اشراف کامل همکاران به حوزه کاری خود برای تداوم موفقیت، از زحمات مدیر امور سرمایه انسانی در بهبود شرایط معیشتی، آموزش و ارتقاء سطح دانش همکاران قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت: “مدیریت امور سرمایه انسانی به عنوان متولی امر، باید بیش از پیش شایسته‌سالاری را سرلوحه کار خود قرار دهد. ارتقای شغلی همکاران باید بر اساس شایستگی آنان، گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه فعالیت، اشراف کامل بر موضوعات و موفقیت در آزمون تعیین سطح انجام پذیرد و همکاران شایسته باید متولی امور شوند.”

آموزش مستمر و به‌روزرسانی دانش با سامانه “جام”

آزادی بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای کارکنان بانک تأکید کرد و افزود: “با راه‌اندازی سیستم آموزشی آنلاین ‘جام’ که به همت مدیریت امور سرمایه انسانی اجرایی شده است، همکاران می‌توانند در ساعات غیر اداری نیز از مطالب آموزشی بهره‌مند شوند. همچنین، ضروری است هر سه ماه یکبار مطالب بازآموزی شده تا همکاران همواره به‌روز بوده و آگاهی کامل بر مباحث بانکی و حوزه فعالیت خود داشته باشند.”

ایشان در پایان با تمجید از کارکنان بانک ایران زمین، گفت: “کارکنان بانک ایران زمین در تلاش، غیرت و همیت بهترین هستند و بی‌شک با اندیشه درست، ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی صحیح، به نتایج قابل قبولی دست خواهیم یافت.”

نقش تجارب و تخصص مدیران شعب در پیشبرد اهداف بانک

در ادامه، وحید علیزاده، مدیر امور شعب بانک ایران زمین، معاونین مدیریت‌های مناطق را افرادی سخت‌کوش و پرتلاش توصیف کرد و بیان داشت: “معاونین مناطق، همکارانی تلاشگر هستند که از متصدی بانکی فعالیت خود را آغاز کرده، سلسله مراتب کاری را طی نموده‌اند و امروز با کوله‌باری از تجربه در حال خدمت به بانک ایران زمین و مشتریان عزیز هستند.”

علیزاده افزود: “حضور همکاران در دوره‌های آموزشی، صرفاً انتقال دانش نیست، بلکه ساخت زیرساخت مناسب برای آینده بانک ایران زمین است. همان‌طور که یکایک معاونین تلاش کردید و به این جایگاه رسیدید و امروز سکان‌داران بانک هستید.”

وی حضور و پیگیری مدیران جوان در سطح عالی را عاملی مؤثر در جهت تصمیم‌گیری صحیح و پیشرفت بانک دانست و خاطرنشان کرد: “ابزارهایی که مدیران در اختیار همکاران قرار داده‌اند، به یکایک ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم بهترین اتفاق را برای بانک ایران زمین رقم بزنیم و در میان سایر بانک‌ها، بهترین خدمات و سرویس را در اختیار مشتریان قرار دهیم.”

این مراسم با برگزاری دوره آموزشی “هوش مصنوعی در بانکداری” با هدف افزایش دانش و آگاهی معاونین مدیریت‌های شعب مناطق در حوزه هوش مصنوعی و کاربردها و ویژگی‌های آن در امور بانکی ادامه یافت.

***

تأکید معاون مالی بانک ایران زمین بر “شایسته‌سالاری” و “جذب نیروی متخصص” به عنوان اولویت‌های اصلی، نشان‌دهنده یک رویکرد استراتژیک و آینده‌نگر در مدیریت منابع انسانی این بانک است. این رویکرد، زمانی که با سرمایه‌گذاری بر آموزش‌های مستمر و به‌روز، همچون سیستم آنلاین “جام” و دوره‌های تخصصی مانند “هوش مصنوعی در بانکداری” همراه می‌شود، می‌تواند به افزایش بهره‌وری، بهبود کیفیت خدمات، و در نهایت تقویت جایگاه رقابتی بانک در نظام پولی و بانکی کشور منجر شود. تقدیر از تجارب مدیران شعب و تأکید بر ارتقاء بر اساس شایستگی، انگیزه کارکنان را افزایش داده و به شکل‌گیری فرهنگی پویا و مبتنی بر دانش در بانک کمک می‌کند. این اقدامات در مجموع، زمینه‌ساز ارائه خدمات نوین و مشتری‌پسندتر و دستیابی به موفقیت‌های پایدار برای بانک ایران زمین خواهد بود.

Related posts

فولاد در کف قیمتی

عقب‌نشینی سنگین بورس: سقوط 60302 واحدی شاخص کل با فشار فروش لیدرها

افت شاخص‌ها در فرابورس؛ سایه سنگین فروشندگان بر بازار ۱۷ خرداد