تداوم نقشآفرینی فولاد مبارکه در توسعه صنعتی ایران
رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، بر جایگاه این مجموعه به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و مولود انقلاب اسلامی تأکید کرد. وی اظهار داشت که این شرکت در طول دوران فعالیت خود فراز و نشیبهای فراوانی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. با این وجود، فولاد مبارکه همواره کوشیده است تا ضمن عمل به مسئولیت اصلی خود یعنی تولید محصولات استراتژیک فولادی، نقشی کلیدی و محوری در مسیر توسعه صنعتی کشور ایفا نماید.
حفظ پایداری تولید در شرایط سخت و بحرانی
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه افزود طی روزهای گذشته، کشور با تهدیدهای جدی برای زیرساختهای خود مواجه بوده است. این شرایط مشکلات فراوانی برای فعالیت بنگاههای اقتصادی و تولیدی ایجاد کرد. با این حال، شرکت فولاد مبارکه با حفظ پایداری در خطوط تولید، بلوغ مدیریتی و روزآمدی خود را در شرایط سخت به اثبات رساند. این شرکت فرایند ورود مواد اولیه و همچنین خروج محصول در کل گروه فولاد مبارکه را به بهترین نحو ممکن مدیریت و محقق نموده است. اهمیت این دستاورد زمانی مشخص میشود که بدانیم هرگونه توقف در ورودی و خروجی فولاد مبارکه، قطعاً باعث توقف و شوک در صنایع بالا و پایین دست شرکت خواهد شد.
عمل به تعهدات و تحقق اهداف بودجه
آقای حیدری تصریح کرد که در حوزه معاونت فروش و بازاریابی، عمل به تمامی تعهدات در قبال مشتریان بدون هیچگونه تأخیری در حال انجام است. گزارشهای عملکرد 3 ماهه نخست شرکت به وضوح نشان میدهد که علیرغم همه مشکلات موجود، از جمله افت قیمت جهانی و رکود در بازارها، بودجه شرکت به طور کامل محقق شده است. همچنین، روند تولید بر مبنای سفارشهای دریافت شده از مشتریان با قدرت ادامه دارد. در همین راستا، انتظار میرود به منظور حمایت از تولید داخل، از واردات محصولاتی که در حال حاضر در کشور تولید میشوند، جلوگیری به عمل آید.
رشد چشمگیر صادرات و ارزآوری برای کشور
یکی از اولویتهای اساسی و استراتژیک شرکت فولاد مبارکه، توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور تعریف شده است. خوشبختانه حجم صادرات این شرکت در 3 ماهه اخیر نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرده است. امید میرود که علیرغم محدودیتهای موجود در حوزه انرژی، این روند رو به رشد صادرات در مجموعه گروه فولاد مبارکه همچنان تداوم داشته باشد.
***
عملکرد فولاد مبارکه در حفظ پایداری زنجیره تأمین و تولید خود در شرایط بحرانی، نشاندهنده تابآوری بالای عملیاتی و بلوغ مدیریتی این شرکت است. موفقیت در تحقق بودجه 3 ماهه علیرغم رکود جهانی و همچنین رشد چشمگیر صادرات، بیانگر استراتژی بازاریابی موفق و توان رقابتی بالای محصولات آن در سطح بینالمللی است. این موفقیتها نه تنها منجر به ارزآوری برای کشور میشود، بلکه با تضمین تأمین نیاز صنایع پاییندستی، از بروز شوک در زنجیره ارزش صنعتی کشور جلوگیری میکند. درخواست برای محدودیت واردات نیز یک سیاست دفاعی برای حفاظت از بازار داخلی و حمایت از اشتغال و تولید ملی در شرایط اقتصادی پیچیده کنونی تلقی میشود.