*کسب جایزه برتر روابط عمومی داخلی توسط بانک توسعه صادرات
در اولین دوره اهدای جایزه روز جهانی روابط عمومی، روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران توانست جایزه بخش “روابط عمومی داخلی 2025” را به خود اختصاص دهد. در این مراسم که در قالب پنجمین اجلاس روز جهانی روابط عمومی و با حضور اساتید برجسته، مدیران و کارشناسان این حوزه برگزار شد، لوح و تندیس این جایزه به شهریار صابری، مدیر کل روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران اهدا گردید.
*ارزیابی مثبت فعالیتهای ارتباطی و فرهنگی
کسب این جایزه مهم، پس از فرآیند ارزیابی دقیق فعالیتها و اقدامات روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران برای تقویت ارتباطات درون سازمانی صورت پذیرفت. ارتقای فرهنگ سازمانی و برداشتن گامهای موثر برای تقویت ارتباطات داخلی از طریق پیادهسازی استراتژیهای نوآورانه و فعالیتهای اجتماعی، از دلایل اصلی این انتخاب بوده است. این دستاورد نشاندهنده موفقیت بانک در ایجاد یک محیط کاری پویا و همدل است.
*اقدامات نوآورانه در حوزه ارتباطات درون سازمانی
روابط عمومی این بانک طی ماههای اخیر اقدامات متنوعی را برای بهبود ارتباط با کارکنان به اجرا گذاشته است. از جمله این فعالیتها میتوان به تولید محتواهای خلاقانه، برگزاری مراسم در مناسبتهای مختلف و برپایی نمایشگاههای داخلی اشاره کرد. همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی از طریق کانالهای ارتباطی داخلی و اردوهای فرهنگی و تفریحی برای کارکنان و خانوادههای آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
*تقویت ارتباط با خانواده کارکنان و فضاسازی محیطی
از دیگر اقدامات برجسته میتوان به ارسال پیامکهای مناسبتی و اطلاعرسانی، فضاسازی محیطی متناسب با مناسبتهای ملی و مذهبی مانند ایام محرم، شب یلدا و عید نوروز اشاره کرد. علاوه بر این، برنامهریزی برای ارتباط فرهنگی نزدیکتر با خانواده همکاران و تهیه پیوستهای فرهنگی، مانند نشریات ویژه برای فرزندان کارکنان، از جمله دیگر فعالیتهای موفق این حوزه بوده است.
*بزرگداشت بنیانگذار روابط عمومی در ایران
شایان ذکر است، پنجمین اجلاس روز جهانی روابط عمومی با شعار محوری “ساخت پلها و عبور از قطبیشدن” برگزار شد. این رویداد همچنین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره زندهیاد پروفسور حمید نطقی، بنیانگذار علم روابط عمومی در ایران، و به ابتکار انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی شکل گرفت.
***
کسب جایزه “روابط عمومی داخلی” توسط بانک توسعه صادرات ایران، یک سرمایهگذاری استراتژیک با بازدهی بلندمدت است. در یک نهاد مالی تخصصی مانند بانک توسعه صادرات، که عملکرد آن مستقیماً با تجارت خارجی و اقتصاد کلان گره خورده است، انسجام و انگیزه نیروی انسانی یک مزیت رقابتی کلیدی محسوب میشود. اقدامات این بانک در تقویت فرهنگ و ارتباطات سازمانی، به افزایش رضایت شغلی، کاهش نرخ خروج نخبگان و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات به مشتریان (صادرکنندگان) منجر خواهد شد. این جایزه نشان میدهد که مدیریت بانک به درستی دریافته است که عملکرد موفق بیرونی، ریشه در یک ساختار منسجم و همدل درونی دارد و این رویکرد به تقویت برند و پایداری عملکرد مالی بانک کمک میکند.