بازاریابی و جذب منابع؛ محور اصلی فعالیتهای بانک سینا
در دومین هماندیشی سراسری معاونان مناطق بانک سینا، دکتر علی ابدالی، مدیرعامل، نقشه راه سال 1404 را ترسیم کرد. او با قاطعیت اعلام نمود که دو اولویت کلیدی «بازاریابی» و «جذب منابع» باید بهعنوان محور اصلی تمام فعالیتهای بانک در سال جاری دنبال شود. به گفته وی، این رویکرد یک وظیفه همگانی است و همه کارکنان از تحویلدار شعب تا مدیران ستادی باید در تحقق آن نقشآفرینی کنند. هرگونه اقدام در این حوزه باید مبتنی بر دانش، آگاهی و برنامهریزی دقیق صورت گیرد.
ادامه راهبردهای چهارگانه و برنامههای تکمیلی
مدیرعامل بانک سینا تصریح کرد که 4 راهبرد اصلی سال گذشته، امسال نیز با قوت ادامه خواهند یافت. این راهبردها شامل افزایش مقیاس ترازنامه، توسعه بانکداری ارزی، گسترش بانکداری دیجیتال و تقویت بانکداری اجتماعی است. در کنار این موارد، برنامههای عملیاتی مهمی نیز در دستور کار قرار دارد. از جمله این برنامهها میتوان به افزایش سرمایه مطابق الزامات ابلاغی بانک مرکزی، آمایش و مکانیابی بهینه شعب و ساماندهی داراییها از طریق تهاتر اشاره کرد. همچنین تقویت برندینگ، توسعه مدلهای نوین بازاریابی و بهینهسازی پورتفوی مصارف از دیگر اهداف کلان بانک است.
تأکید بر ارتقای دانش و مدیریت مشارکتی
دکتر ابدالی بر اهمیت رویکردهای مدیریتی درونسازمانی تأکید ویژهای داشت. وی خاطرنشان کرد که ارتقای سطح دانش کارکنان در هر دو بخش صف و ستاد، یکی از اولویتهای جدی بانک محسوب میشود. او از تمام معاونان مناطق خواست تا خود را در جایگاه مدیران ارشد ببینند و با ایجاد همدلی و همافزایی، در راستای تحقق راهبردهای کلان بانک گام بردارند.
بلوغ سازمانی در ۴۰ سالگی و لزوم جانشینپروری
دکتر خدابخش، رئیس هیئت مدیره بانک سینا، نیز در این همایش بر جدیت و پشتکار برای دستیابی به اهداف تأکید کرد. وی با اشاره به اینکه بانک سینا امسال 40 ساله شده و به بلوغ سازمانی دست یافته است، موضوع جانشینپروری را یکی از ارکان توسعه پایدار دانست. او افزود که با توجه به تحولات سریع تکنولوژیک، بانک باید در فرآیندهای استخدام و جانشینپروری، شاخصهای مدرن و دیدگاههای نوین را مد نظر قرار دهد تا از استعدادهای درونسازمانی به بهترین شکل استفاده شود.
***
راهبردهای اعلام شده از سوی مدیران ارشد بانک سینا نشاندهنده یک برنامه جامع برای رشد پایدار و افزایش سهم بازار در محیط رقابتی نظام بانکی است. تمرکز همزمان بر «جذب منابع» و «بهینهسازی پورتفوی مصارف» یک استراتژی دووجهی برای تقویت ترازنامه و افزایش سودآوری است. تأکید بر افزایش سرمایه، توانایی بانک را برای اعطای تسهیلات و مدیریت ریسک بالا میبرد. حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و بازاریابی هوشمند نیز پاسخی ضروری به تغییرات رفتار مشتریان و نیازهای بازار مدرن است. در نهایت، توجه به توسعه منابع انسانی و جانشینپروری، سرمایهگذاری بلندمدتی است که پایداری و تابآوری سازمانی بانک را در برابر تحولات آینده تضمین میکند.