اقتصاد نوین: تفویض اختیار برای جهش سود و رضایت مشتریان

ترسیم 3 هدف کلان: رضایت مشتری، بهره‌وری و سودآوری

محسن زرندی مقدم، رئیس هیئت مدیره بانک اقتصادنوین، در جمع روسای شعب منطقه شمال غرب، اهداف نهایی برنامه‌های بانک را مشخص کرد. او گفت رضایت مشتریان، افزایش بهره‌وری و رشد سود، غایت اصلی تمام فعالیت‌ها است. زرندی مقدم تاکید کرد که مدیریت ارشد بانک تلاش می‌کند دغدغه‌های کارکنان را کاهش دهد. این امر به کارکنان اجازه می‌دهد تا با فراغ بال به تحقق اهداف متعالی بانک کمک کنند. او چشم‌انداز بانک را واقع‌گرایانه توصیف کرد و از همه کارکنان خواست خود را برای دستیابی به آن تجهیز کنند.

سال توسعه شعب و تحول در عملکرد

حسن مونسان، معاون بانکداری خرد، سال جاری را سال توسعه شعب نامید. او اعلام کرد که حوزه شعب برای تحقق اهتمام بانک به یک تحول اساسی نیازمند است. وی با اشاره به اینکه بانک امانت‌دار سهامداران است، بر ضرورت پاسخگویی در قبال این اعتماد تاکید کرد. مونسان خبر داد که تمام مطالبات کارکنان شعب در زمینه تفویض اختیارات، عملیاتی شده است. به گفته او، اکنون همه شرایط برای ایجاد جهش‌های عملکردی در بخش شعب کاملاً مهیا است.

بازاریابی هدفمند؛ فراتر از مرزهای شعبه

معاون بانکداری خرد بر یک اصل مهم در بازاریابی نوین تاکید کرد. او اظهار داشت که فعالیت‌های بازاریابی در شهرهای مختلف نباید به وجود فیزیکی شعبه محدود و موکول شود. مسیرها و اهداف بازاریابی باید به شکلی کاملاً مشخص و شفاف ارائه و پیگیری شوند. مونسان افزود که در این مسیر باید از تمام امکانات و اختیارات تفویض شده به درستی بهره‌برداری گردد تا نتایج مطلوب حاصل شود.

سرمایه‌گذاری بر بهترین کارکنان نظام بانکی

سعداله عیسی‌زاده، معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی، توسعه همزمان فردی و سازمانی را از اهداف اساسی بانک خواند. او اعلام کرد بانک اقتصادنوین قصد دارد بهترین کارکنان نظام بانکی کشور را پرورش دهد. وی تصریح کرد که بازماندن از فرایند توسعه و ارتقاء برای هیچ یک از همکاران پذیرفته نیست. به همین منظور، فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های آموزش و رفاه کارکنان آغاز شده است. این رویکرد نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری بانک بر مهم‌ترین دارایی خود یعنی نیروی انسانی است.

تعهد منطقه شمال غرب برای عبور از اهداف

در این جلسه، شهرود، رئیس منطقه شمال غرب بانک اقتصادنوین، از توجه ویژه مدیران ارشد قدردانی کرد. او به نمایندگی از کارکنان منطقه، تعهد داد که تمام توان خود را برای رسیدن به اعدادی فراتر از اهداف تعریف شده به کار خواهند گرفت. این سفر کاری مدیران ارشد شامل بازدید از شعب و برگزاری جلسات با مشتریان در شهر تبریز نیز بود.

***

رویکرد جدید مدیریتی بانک اقتصادنوین، یک چرخش استراتژیک به سمت مدل تمرکززدایی و توانمندسازی منطقه‌ای را نشان می‌دهد. تفویض اختیار به شعب، ضمن افزایش سرعت تصمیم‌گیری، مسئولیت‌پذیری و انگیزه را در سطوح عملیاتی تقویت می‌کند. اتصال مستقیم رفاه کارکنان و توسعه فردی آنها به اهداف کلان سازمانی مانند سودآوری و رضایت مشتری، یک سیاست برد-برد است. این استراتژی می‌تواند مزیت رقابتی پایداری برای بانک در بازاریابی و جذب منابع ایجاد کند. حرکت از بازاریابی شعبه‌محور به بازاریابی هدفمند منطقه‌ای، نشان‌دهنده درک عمیق بانک از پویایی‌های جدید بازار است.

Related posts

بلو با قابلیت گزارش مالی، مدیریت دخل و خرج را هوشمند کرد

تراز مثبت 63 درصدی بانک دی با جهش 12 برابری تسهیلات

نشست فولادسازان به ریاست مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان