تأکید مدیرعامل مس بر برندسازی فیروزه شهربابک

تأکید بر برندسازی فیروزه و اقتصاد مردمی

دکتر سیدمصطفی فیض، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، بر ضرورت برندسازی و تقویت کارگاه‌های فیروزه در شهربابک و سراسر کشور تأکید کرد. او اظهار داشت سنگ فیروزه یک ظرفیت بسیار ارزشمند برای تقویت مشاغل خانگی است. دکتر فیض این صنعت را عاملی برای رونق اقتصاد مردمی شهرستان و افزایش تاب‌آوری اقتصاد جامعه معرفی نمود.

بازدید میدانی و گفت‌وگو با فعالان صنعت گوهرسنگ

مدیرعامل شرکت ملی مس در بازدید از دومین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، به غرفه مجتمع مس شهربابک سر زد. او در این بازدید با پیشکسوتان، صنعتگران و نخبگان حوزه گوهرتراشی شهربابک به گفت‌وگو پرداخت. دکتر فیض با همراهی نماینده مردم شهربابک و معاونان شرکت، در جریان فعالیت‌های این حوزه قرار گرفت.

تجلیل از نخبگان و پیشکسوتان گوهرتراشی

در جریان این بازدید، از دو چهره برجسته صنعت گوهرتراشی تقدیر به عمل آمد. خانم عبدلی، دارنده رتبه 1 کشوری در رشته گوهرتراشی، مورد تجلیل قرار گرفت. همچنین از خانم خراسانی، بانوی پیشکسوت این حوزه، به پاس سال‌ها فعالیت قدردانی شد.

گزارش عملکرد کارگاه‌های فیروزه‌تراشی شهربابک

غرفه‌داران و صنعتگران حاضر در نمایشگاه، گزارشی جامع از فعالیت‌های خود ارائه کردند. این گزارش شامل وضعیت کارگاه‌های خانگی فیروزه‌تراشی و شرکت‌های تعاونی فعال در شهربابک بود. همچنین به راه‌اندازی کارگاه فیروزه‌تراشی در زندان این شهرستان با حمایت مجتمع مس شهربابک اشاره شد.

لزوم بهبود فرآیندهای استخراج فیروزه

دکتر فیض بر ضرورت طراحی مدل‌های نوین استخراج برای بهبود فرآیند استحصال فیروزه تأکید کرد. او از متخصصان معدن خواست تا راهکارهای جدیدی در این زمینه ارائه دهند. این امر به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات در فرآیند استخراج سنگ فیروزه است.

اقدامات حمایتی شرکت مس از صنعت فیروزه

مدیرعامل شرکت ملی مس در جریان اقدامات انجام‌شده برای توسعه صنعت فیروزه قرار گرفت. این اقدامات شامل تحقیق و توسعه در حوزه فیروزه و تشکیل خانه فیروزه است. همچنین ایجاد بازارچه فیروزه شهربابک با همکاری بخش تحقیقات مجتمع از دیگر برنامه‌های حمایتی بود.

رفع موانع تحویل سنگ به کارگاه‌های خانگی

در گفت‌وگوی دکتر فیض با دکتر غلامرضا نویدی، نماینده شهربابک، بر رفع موانع اجرایی تأکید شد. مدیرعامل شرکت مس خواستار تسهیل تحویل سنگ فیروزه به کارگاه‌های خانگی شد. او رعایت الزامات قانونی و اخذ مصوبات از نهادهای نظارتی را برای این کار ضروری دانست.

بررسی آخرین دستاوردهای بازار گوهرسنگ‌ها

دکتر فیض همچنین از غرفه‌های دیگر نمایشگاه، از جمله غرفه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بازدید کرد. او با مجریان و مسئولین نمایشگاه نیز گفتگو نمود. در این بازدیدها، مدیرعامل شرکت مس در جریان آخرین دستاوردها و شیوه‌های آموزشی و رونق بازار گوهرسنگ‌ها قرار گرفت.

***

بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از نمایشگاه گوهرسنگ‌ها، نشان‌دهنده یک تغییر نگاه استراتژیک از تمرکز صرف بر تولید فلز مس به سمت توسعه زنجیره‌های ارزش جانبی است. تأکید بر برندسازی فیروزه شهربابک و حمایت از مشاغل خانگی، پتانسیل بالایی برای ایجاد ارزش افزوده و توسعه اقتصادی منطقه‌ای دارد. این رویکرد می‌تواند منجر به تنوع‌بخشی به درآمدهای شرکت و ایفای مسئولیت اجتماعی از طریق توانمندسازی جوامع محلی شود. موفقیت این طرح در گرو رفع موانع بوروکراتیک، بهبود فناوری استخراج و ایجاد یک برند ملی قدرتمند برای فیروزه ایران در بازارهای جهانی است.

Related posts

تراز مثبت 63 درصدی بانک دی با جهش 12 برابری تسهیلات

نشست فولادسازان به ریاست مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان

فولاد سنگان ممیزی 7 استاندارد مدیریتی را با هدف ارتقای بهره‌وری آغاز کرد