بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی منتشر شده در صنعت بیمه، شرکت بیمه آرمان موفق به کسب رتبه نخست در شاخص نرخ رشد صدور بیمهنامههای مسئولیت شد. این دستاورد قابلتوجه حاصل عملکرد این مجموعه در هفت ماه ابتدایی سال 1404 در رقابت با سایر شرکتهای بیمه کشور است. مدیران ارشد این شرکت، انعقاد قراردادهای کلان با شرکت توانیر و توسعه همکاریهای راهبردی با بانک گردشگری را عوامل اصلی این جهش میدانند. تغییرات در ساختار سهامداری نیز چشمانداز مثبتی را برای رشد کمی و کیفی پرتفوی این شرکت در سایر رشتهها ترسیم کرده است.
صدرنشینی مطلق در شاخص رشد صدور بیمهنامه
آمارهای تازه منتشر شده در صنعت بیمه کشور، از یک تحول معنادار در سهم بازار شرکتها خبر میدهد. شرکت بیمه آرمان توانست در یک رقابت فشرده، بالاترین نرخ رشد را به نام خود ثبت کند. این رکورد مشخصاً در حوزه صدور بیمهنامههای مسئولیت به دست آمده است. بررسی عملکرد شرکتهای بیمه نشان میدهد که بیمه آرمان در هفت ماه ابتدایی سال 1404 پیشتاز بوده است. این شرکت توانست با فاصله معناداری نسبت به رقبا، جایگاه خود را تثبیت کند. دستیابی به این رتبه، نشاندهنده پویایی و تحرک بالای شبکه فروش و مدیریت فنی این مجموعه است.
تأثیر قراردادهای استراتژیک با توانیر و بانک گردشگری
خانم میرهاشمی، مدیر بیمههای مسئولیت بیمه آرمان، جزئیات دقیقتری از دلایل این موفقیت ارائه کرد. او تحقق این رشد کمسابقه را نتیجه مستقیم استراتژیهای کلان مدیریتی میداند. انعقاد قراردادهای گسترده با شرکت توانیر یکی از مهمترین پیشرانهای این جهش بوده است. همچنین تقویت همکاریهای دوجانبه با بانک گردشگری در سال جاری نقش بسزایی ایفا کرد. این دو عامل کلیدی بهطور مستقیم حجم پرتفوی شرکت را افزایش دادند. این اقدامات هوشمندانه جایگاه بیمه آرمان را در بازار رقابتی بیمههای مسئولیت به طرز چشمگیری ارتقا داد.
چشمانداز روشن با تغییر رویکرد سهامداری
مدیران ارشد بیمه آرمان برنامههای وسیعتری برای آینده دارند. این شرکت اعلام کرد که تغییر رویکرد سهامداری، مسیرهای تازهای را برای توسعه گشوده است. انتظار میرود روند رشد پرتفوی شرکت همچنان با قدرت ادامه یابد. این رشد تنها به ابعاد کمی محدود نمیشود و ارتقای کیفی خدمات نیز مد نظر است. موفقیت در بیمههای مسئولیت، مقدمهای برای جهش در سایر حوزههای صدور بیمه خواهد بود. استراتژیهای جدید سهامداران، نویدبخش تداوم موفقیتها در ماههای آتی سال است.
***
عملکرد اخیر بیمه آرمان نشاندهنده گذار موفقیتآمیز از فروش خرد به سمت انعقاد قراردادهای کلان سازمانی (B2B) است. تمرکز بر مشتریان بزرگ حقوقی مانند توانیر و نهادهای مالی چون بانک گردشگری، ثبات درآمدی و نقدینگی شرکت را تضمین میکند. کسب رتبه نخست در رشته مسئولیت که ضریب خسارت معمولاً کنترلشدهای دارد، حاشیه سود فنی شرکت را بهبود میبخشد. تغییرات سهامداری نیز به عنوان کاتالیزور، چابکی سازمان را برای جذب بازارهای جدید افزایش داده است. تداوم این روند میتواند سهم بازار بیمه آرمان را در پایان سال مالی به شکل قابلتوجهی تغییر دهد.