اپراتور همراه اول به مناسبت فرارسیدن روز مادر، طرحهای تشویقی ویژهای را در قالب بستههای ترکیبی مکالمه و اینترنت طراحی کرده است. این بستهها که از 19 تا 22 آذر 1404 فعال هستند، برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری با قیمتهای رقابتی در دسترس قرار دارند. هدف از این طرح، تسهیل ارتباطات و کاهش هزینههای تماس در این ایام خاص برای خانوادههای ایرانی است.
زمانبندی و مشمولین طرحهای مناسبتی
همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی و گرامیداشت مقام مادر، فرصتی سه روزه را برای بهرهمندی از خدمات ارتباطی ارزانقیمت فراهم کرده است. طبق اعلام رسمی اداره کل ارتباطات این اپراتور، بازه زمانی فعالسازی این طرح از روز چهارشنبه 19 آذر آغاز میشود و تا پایان روز شنبه 22 آذر 1404 ادامه خواهد یافت. تمامی مشترکان سیمکارتهای دائمی و اعتباری همراه اول در سراسر کشور میتوانند در این بازه زمانی نسبت به انتخاب و خرید بستههای پیشنهادی اقدام کنند. این طرح محدودیت جغرافیایی ندارد و تمام شبکه مشترکان را پوشش میدهد.
جزئیات حجم و تعرفه بستههای ترکیبی
این اپراتور دو گزینه متفاوت را با توجه به نیاز مصرفی مشترکان تعریف کرده است تا کاربران حق انتخاب داشته باشند. بسته اول شامل 2 گیگابایت اینترنت پرسرعت به همراه 200 دقیقه مکالمه درونشبکهای است. قیمت تعیین شده برای این بسته مقرونبهصرفه معادل 10000 تومان در نظر گرفته شده است.
گزینه دوم برای کاربرانی با مصرف بالاتر طراحی شده است. این بسته حجیمتر، شامل 6 گیگابایت ترافیک اینترنت و 600 دقیقه مکالمه درونشبکه است. مشترکان میتوانند این بسته را با پرداخت مبلغ 25000 تومان خریداری و فعال کنند. این ترکیب حجمی و زمانی، پاسخگوی نیازهای ارتباطی فشرده در ایام تعطیلات و جشنها خواهد بود.
درگاههای فعالسازی و قابلیت هدیه دادن
مدیران همراه اول مسیرهای دسترسی سریع و آسانی را برای تهیه این بستهها در نظر گرفتهاند. مشترکان میتوانند با مراجعه به اپلیکیشن کاربردی «همراه من»، در بخش بستههای ویژه، نسبت به خرید اقدام کنند. همچنین کد دستوری ستاره 100 ستاره 6 مربع نیز به عنوان درگاه سریع USSD برای این منظور فعال شده است.
یکی از ویژگیهای متمایز این طرح، انعطافپذیری در روش پرداخت و خرید است. کاربران امکان پرداخت به دو صورت نقدی (کسر از اعتبار یا پرداخت بانکی) و غیرنقدی (افزوده شدن به قبض) را دارند. علاوه بر این، زیرساخت فنی به گونهای طراحی شده که افراد میتوانند این بستهها را هم برای خط خود و هم به عنوان هدیه برای خطوط دیگران (مادران یا سایر اعضای خانواده) خریداری کنند.
***
ارائه بستههای ترکیبی کوتاهمدت (Short-term bundles) در مناسبتهای خاص، یک استراتژی برد-برد در اقتصاد مخابرات است. از یک سو، مشترکان با پرداخت هزینهای کمتر از تعرفه آزاد، حجم قابل توجهی از خدمات را دریافت میکنند که رضایت عمومی را افزایش میدهد. از سوی دیگر، اپراتور با تحریک تقاضا در یک بازه زمانی مشخص، حجم ترافیک شبکه و درآمد متوسط از هر کاربر (ARPU) را به صورت مقطعی بالا میبرد. این اقدام همچنین به عنوان یک ابزار وفادارسازی مشتری عمل میکند و برند را در ذهن مخاطب به عنوان همراه لحظات عاطفی تثبیت مینماید.
