پتروشیمی تبریز با اتکا بر استراتژی تنوعبخشی و تمرکز بر محصولات کلیدی، پربازدهترین ماه خود را در شهریور 1404 رقم زد. این شرکت با فروش 81 درصدی محصولات عرضهشده در بورس کالا، به درآمد 1,349 میلیارد تومانی و رشد 13 درصدی ماهانه دست یافت. عملکرد 6 ماهه این شرکت نیز با رشد چشمگیر 122 درصدی در درآمد عملیاتی همراه بوده است. این موفقیت نشاندهنده تقاضای پایدار بازار و کارآمدی سیاستهای فروش شرکت در شرایط نوسانات اقتصادی است.
عملکرد درخشان شهریور با رشد 13 درصدی درآمد
پتروشیمی تبریز در شهریورماه 1404 عملکردی موفقیتآمیز را در بورس کالا به ثبت رساند. این شرکت در مجموع 21,452 تن از محصولات متنوع خود را عرضه کرد که توانست 17,309 تن از آن، معادل 81 درصد کل عرضه، را به فروش برساند. این حجم از فروش، درآمد عملیاتی ماهانه شرکت را به 1,349 میلیارد تومان رساند که نسبت به ماه گذشته، رشد قابل توجه 13 درصدی را نشان میدهد و شهریور را به یکی از پربازدهترین ماههای شرکت تبدیل کرده است.
پلیاتیلن سنگین؛ ستاره سبد محصولات تبریز
موتور محرک این موفقیت، تمرکز بر محصولات استراتژیک و پرتقاضا بود. در این میان، پلیاتیلن سنگین دورانی گرید 3840UA با عرضه 8,602 تنی و فروش 6,809 تنی، نقش اول را ایفا کرد. این محصول به تنهایی 40 درصد از کل عرضهها و 32 درصد از کل حجم فروش ماهانه را به خود اختصاص داد. درآمدزایی 450 میلیارد تومانی این گرید، معادل یکسوم کل درآمد ماهانه، به وضوح اهمیت تمرکز بر محصولات کلیدی را در استراتژی فروش شرکت نشان میدهد.
جهش 122 درصدی درآمد در نیمه نخست سال 1404
کارنامه پتروشیمی تبریز در مقیاس 6 ماهه نیز بسیار درخشان است. این شرکت در نیمه نخست سال جاری، از مجموع 119,465 تن محصول عرضه شده، موفق به فروش 98,724 تن (معادل 83 درصد) شد. این عملکرد، درآمد عملیاتی 6 ماهه را به 7,741 میلیارد تومان رساند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یک رشد استثنایی 122 درصدی را به ثبت رسانده است. این رشد در شرایطی حاصل شده که بازار با چالشهایی نظیر نوسانات ارزی و تغییرات بخشنامهای مواجه بوده است.
روند صعودی و پایدار درآمد در تابستان
بررسی عملکرد فصلی شرکت نیز از یک روند باثبات و رو به رشد حکایت دارد. درآمد عملیاتی پتروشیمی تبریز در فصل تابستان به 3,895 میلیارد تومان رسید، در حالی که این رقم در فصل بهار 3,846 میلیارد تومان بود. این مقایسه نشان میدهد که شرکت توانسته است مسیر درآمدزایی خود را در بازههای سهماهه به صورت صعودی و پایدار حفظ کند و جایگاه خود را به عنوان یک تأمینکننده قابل اتکا در بازار داخلی تثبیت نماید.
***
دادههای عملکرد پتروشیمی تبریز در شهریور و نیمه نخست سال 1404، بیانگر موفقیت یک استراتژی فروش هوشمندانه و مبتنی بر تحلیل بازار است. این شرکت با تنوعبخشی به سبد محصولات خود و تمرکز همزمان بر کالاهای استراتژیک با حاشیه سود بالا، توانسته است ریسک نوسانات تقاضا را مدیریت کرده و درآمدی پایدار و رو به رشد ایجاد کند. رشد چشمگیر 122 درصدی درآمد 6 ماهه در بحبوحه چالشهای اقتصادی، نشان از انعطافپذیری بالا و شناخت عمیق شرکت از نیازهای صنایع پاییندستی دارد. این رویکرد، پتروشیمی تبریز را در موقعیتی ممتاز برای تثبیت سهم بازار و افزایش سودآوری در نیمه دوم سال قرار میدهد.