مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان: تحقیقات بازار به صورت مدون انجام می‌شود

by

در محیط‌های رقابتی امروز، صادرات به طور قابل توجهی برای رشد و بقاء شرکت‌ها به یک امر مهم تبدیل شده است و راهی برای ورود به بازارهای بین‌المللی به منظور گسترش فروش و سودآوری، بهره‌وری و افزایش اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی و توسعه صنایع می باشد.


در محیط‌های رقابتی امروز، صادرات به طور قابل توجهی برای رشد و بقاء شرکت‌ها به یک امر مهم تبدیل شده است و راهی برای ورود به بازار‌های بین‌المللی به منظور گسترش فروش و سودآوری، بهره‌وری و افزایش اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی و توسعه صنایع می‌باشد.

ورود به این بازار‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی شرکت ایفا می‌کند از این رو تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب استراتژی صادرات بسیار حائز اهمیت است که به علت وجود متغیر‌های مختلف تأثیرگذار بر آن، کاری پیچیده و پویا محسوب می‌شود و بر افزایش سودآوری از طریق ایجاد مزیت رقابتی پایدار، توسعه بازار‌های صادراتی و توسعه سبد محصولات صادراتی همسو با نیاز بازار مؤثر می‌باشد.

محمد نورانیان‌راد مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان برنامه صادرات در سال ۱۴۰۲ به منظور دستیابی به استراتژی‌های شرکت و توسعه سهم بازار را چنین تشریح کرد: تحلیل مستمر بازار فولاد (تحلیل بازار‌های جهانی و داخلی فولاد و تحلیل وضعیت رقبا)، انجام تحقیقات بازار به منظور شناخت درست و درک نیاز مشتریان، حضور مؤثر در رویداد‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی به منظور ایجاد اثر ماندگار در ذهن مشتریان، رقبا و همکاران، ارتباط رودر رو با مشتری، شناسایی پتانسیل‌های بازار و موقعیت‌های جدید، فروش مستقیم و شناخت بازار و نیاز‌های آتی و انجام برندینگ و تبلیغات با همکاری مدیریت روابط عمومی.

وی در خصوص موانع، محدودیت‌ها و چالش‌های پیش روی توسعه صادرات نیز اظهار داشت: این مباحث در حوزه صادرات به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؛ داخل کشور (مزیت‌های رقابتی رقبا، بخشنامه‌های وزارت صمت، صادرات محصولات توسط تجار و بازرگانان از بازار داخلی، نوسانات نرخ ارز، وضع عوارض و مالیات بر صادرات محصولات) و خارج از کشور (دامپینگ روسیه، جنگ اوکراین، افزایش صادرات محصولات فولادی توسط چین به دلیل رکود داخلی خود، تحریم‌ها). شناسایی این محدودیت‌ها در واقع به ما کمک می‌کند تا کمترین آسیب در مسیر دستیابی به استراتژی‌ها و اهداف شرکت را داشته باشیم. شایان ذکر است با وجود این محدودیت‌ها و مشکلات در راستای توسعه سهم بازار حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را تقویت نموده و همچنین انجام تحقیقات بازار به صورت مدون در برنامه وجود دارد که به دنبال اجرای آن‌ها کانال‌های توزیع در خارج از کشور ایجاد می‌شود و این امر محقق خواهد شد.

مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان در پاسخ به این سؤال که عملکرد صادرات ذوب آهن در سال‌های گذشته در مقایسه با سایر شرکت‌ها چگونه بوده است چنین گفت: عملکرد این شرکت تاکنون در فرایند صادرکننده نمونه کشور عبارت است از: هفت مرتبه به عنوان صادرکننده نمونه ملی در سال‌های ۱۳۸۰- ۱۳۸۵- ۱۳۸۸- ۱۳۹۱- ۱۳۹۲- ۱۳۹۵-۱۳۹۷، یک بار به عنوان صادرکننده ممتاز در سال ۱۳۹۳ و به عنوان تنها مدال‌آور ملی صادرات در صنعت فولاد (بالاترین نشان صادرات کشور) در سال ۱۳۹۹ را کسب نموده است.

در پایان ضمن تبریک روز ملی صادرات به همکاران در مدیریت بازاریابی و فروش شرکت، یادآور می‌گردد پایداری و موفقیت در دستیابی به اهداف شرکت در شرایط کسب‌و‌کار کنونی مرهون زحمات و همت تمامی تلاشگران شرکت ذوب‌آهن اصفهان می‌باشد.

You may also like

Leave a Comment

اطلس اقتصاد