ورود مازندران به خط کشتی‌سازی/سهم تقریبا هیچ شمال از تجارت دریایی

در حالی که شعبه‌ای از کارخانه بزرگ کشتی سازی در مازندران وجود دارد اما غفلت از این ظرفیت و پتانسیل طی دهه‌های گذشته سبب شد تا مازندران و استان‌های حاشیه خزر برای تأمین ناوگان حمل و نقل دریایی چشمشان به کشورهای دیگر باشد.

اکنون با همت جوانان و متخصصان ایرانی، ساخت چهار فروند کشتی در کارخانه کشتی سازی مازندران در حال انجام است تا عقب ماندگی‌های دیرینه این استان در صنعت کشتی سازی جبران شود.

استان مازندران که به دلیل نداشتن کشتی‌های کانتینری و تجاری همواره دستش در دریای خزر خالی و پیش دیگر استان‌ها و کشورها دراز بود اکنون به فکر کشتی سازی افتاد تا این عقب ماندگی دیرینه را جبران کند.

علاوه کشتی‌های تجاری، مازندران سال‌های سال در پی خرید و واردات کشتی تفریحی و شناور توریستی بوده که پیگیری سالانه هنوز جواب نداده است، هرچند آمدن کروز و خرید کشتی‌های غول پیکر تفریحی طی سال‌های گذشته به استان داده شد اما تاکنون هیچ وقت سوت کروز در استان شنیده نشد و سهم مازندران، از کروز یک اتوبوس دریایی کوچک است که چند ماه قبل به آب انداخته شده است.

غفلت از تقویت ناوگان دریایی در خزر در حالی است که کارخانه بزرگ کشتی سازی ایران در مازندران وجود دارد. با همت دولت سال گذشته قرارداد ساخت کشتی‌های تجاری و تفریحی شروع شد تا با تکمیل آن مازندران از این عقب ماندگی تاریخی رهایی یابد.

Related posts

مجمع عمومی فوق العاده بانک پاسارگاد برگزار شد

خدمات سامانه موبایل بانک رفاه کارگران افزایش یافت

گزارش بورس انرژی ایران شنبه 25 اسفندماه