شرکت حملونقل نوردیک اعلام کرد که ضریب تعدیل بار جدیدش (یعنیBAF 2.0) قادر خواهد بود نرخهای حملونقل را بر اساس نوسانات قیمت سوختهای مختلف، از جمله سوخت زیستی دریایی، بیو-LNG، متانول و آمونیاک تنظیم کند.
خاویر لروی، مدیرعامل شرکت خدمات حملونقل والنیوس ویلهلمسن، گفت: «ما در حال برداشتن گامی قابلتوجه بهسوی آیندهنگری با BAF 2.0 هستیم.» وی افزود: در جهانی که درباره هزینههای گذار به انرژیهای سبز صحبت میشود، BAF چندسوختی شفافیت هزینه را در سطحی منصفانه ارائه خواهد داد. ما بهشدت معتقدیم که این یک گام رو به جلو برای صنعت است.
شرکت والنیوس ویلهلمسن اعلام کرد که این سرویس جدید اطمینان خواهد داد که شرکت و مشتریانش به الزامات قانونی پایبند باشند، زیرا مقررات مختلف استفاده از سوختهای جایگزین، از جمله مقررات اتحادیه اروپا و سازمان بینالمللی دریانوردی که از سال آینده اجرایی میشوند، الزامی خواهند بود.
والنیوس ویلهلمسن اعلام کرد که از اول ژانویه،BAF 2.0 برای تمام کسبوکارهای جدید دریایی اعمال خواهد شد.
مقررات FuelEU Maritime اتحادیه اروپا قرار است الزاماتی را برای بخش حملونقل دریایی و کشتیرانی اروپا برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای اجرا کند که این کاهش از ۲ درصد در سال ۲۰۲۵ شروع شده و تا سال ۲۰۵۰ به ۸۰ درصد افزایش مییابد.
سازمان دریانوردی بینالمللی نیز هدفگذاری کرده است که تا سال ۲۰۵۰ به انتشار صفر گازهای گلخانهای در حملونقل دریایی دست یابد. اهداف میانمدت این سازمان دستیابی به کاهش ۳۰ درصدی تا سال ۲۰۳۰ و کاهش حداقل ۷۰ درصدی تا سال ۲۰۴۰ نسبت به سطوح سال ۲۰۰۸ است.
در آوریل، والنیوس ویلهلمسن اعلام کرد که قبل از معرفی متانول سبز در کشتیها طی سال ۲۰۲۶، بیش از ۱۰ درصد از کل مصرف سوخت دریایی خود را در سال جاری با ترکیبات سوخت زیستی (عمدتاً سوخت زیستی دریایی B30) جایگزین خواهد کرد.