معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان کرد: برای تامین ریل پروژه‌ها با ذوب آهن اصفهان هماهنگ هستیم

توسط

ریل، محصولی منحصربفرد که دستیابی به تکنولوژی تولید آن در ایران آرزویی بیش نبود و واردات این محصول در کنار ارز بری فراوان با سختی‌های بسیار صورت می‌گرفت، سالهاست که ذوب آهن اصفهان با دانش و تلاش شبانه‌روزی کارکنان سخت کوش، ایران عزیزمان را در جمع تولید کنندگان ریل در دنیا مطابق با استاندارد اروپا، قرار داده است و سبد متنوع ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان در پروژه‌های مختلف راه آهن و مترو سطح کشور نقش کلیدی دارد.

عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اهمیت دستیابی به تکنولوژی تولید ریل در ذوب آهن اصفهان و بهره‌گیری از این محصول در پروژه‌های ریلی کشور را تشریح نموده است.

عباس خطیبی گفت: در سال‌های گذشته و به صورت خاص در سال جاری با توجه به تاکیدات دولت و مفاد مندرج در قانون برنامه هفتم توسعه کشور، احداث و توسعه کریدورهای ریلی (مشتمل بر خطوط فرعی و اصلی) مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در بخش نوسازی و ساخت حدود 1800 کیلومتر پروژه‌های راه آهن جدید برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور مشخص شده است، افزود: پروژه‌های بسیار خوبی در کریدورهای شمال- جنوب و شرق- غرب تعریف شده که شاخص‌ترین آنها اَبر پروژه راه آهن چابهار- زاهدان محسوب می‌شود. به میزان 154 کیلومتر از این محور ریلی” حدفاصل خاش- زاهدان” در سال گذشته افتتاح شد و جشن آغاز ریل‌گذاری با ریل ملی ویژه محور “خاش – چابهار”  نیز طی کمتر از یک ماه گذشته با دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

*کریدورهای ریلی کشور با وحدت رویه مسئولین در ریل پیشرفت است

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از وحدت فکری بسیار خوب در راستای تسریع در تکمیل کریدورهای ریلی کشور خبر داد و اظهار داشت: دکتر پزشکیان ریاست محترم جمهور تاکید بسیار ویژه‌ای در خصوص تکمیل کریدورهای ریلی کشور دارند و چندین جلسه با حضور ایشان، مسئولین سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و مصوبات این جلسات به خوبی در مرحله پیگیری قرار دارد.

عباس خطیبی ادامه داد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز بر اساس منابعی که در اختیار دارد با وجود محدودیت‌ها، همه توان و تلاش خودش را برای توسعه خطوط ریلی کشور همچون گذشته به کار می‌گیرد.

*ذوب آهن اصفهان ریل ملی را مطابق با استاندارد اروپا تولید می‌کند

وی خاطرنشان کرد: مجوز قرارداد ترک تشریفات 30 هزار تنی ریل برای سه محور ریلی ( چابهار- زاهدان، میانه- اردبیل و مبارکه – شهرکرد) از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ شده و این قرارداد به زودی با ذوب آهن اصفهان منعقد می‌شود.

وی خودکفایی ایران، در تولید ریل توسط ذوب آهن اصفهان را افتخاری ماندگار معرفی نمود و بیان کرد: این مجتمع عظیم صنعتی با در اختیار گرفتن تکنولوژی تولید این محصول استراتژیک مطابق با استاندارد اروپا در توسعه خطوط ریلی کشور نقش آفرین است و انشاا… رشد تولید این محصول استراتژیک را در ذوب آهن اصفهان شاهد خواهیم بود.

خطیبی اضافه کرد: بهره‌گیری از ریل ملی در کنار جلوگیری از خروج ارز از کشور، فرایندهایی نظیر سفارش به شرکت‌های خارجی، ورود به بنادر، ترخیص از گمرک، حمل و نقل و … را حذف نموده است.

*ریل ملی، رونق بخش توسعه و عمران کشور

وی افزود: احداث پروژه‌های ریلی بسیاری نیز در برنامه‌های آتی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار دارد و در خصوص تامین ریل آنها با ذوب آهن اصفهان هماهنگ هستیم تا همچنان ریلی ملی رونق بخش توسعه و عمران ایران عزیزمان باشد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در کنار تامین نیاز داخل پروژه‌ها با ریل ملی، انشاا… به زودی این محصول ایرانی در سبد محصولات صادراتی نیز قرار بگیرد و کشورمان از نعمت صادرات آن هم بهره‌مند شود.

عباس خطیبی در پایان ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه کشور و مسئولین وزارت راه و شهرسازی گفت: از همه مدیران و مهندسین ذوب آهن اصفهان و کارگران تلاشگر این مجتمع عظیم صنعتی که طی اَدوار مختلف تاکنون در راستای تولید ریل ملی، این نماد بومی‌سازی عظیم برای کشورمان با وجود همه چالش‌ها و محدودیت‌ها نقش آفرین بودند، در این فرصت تشکر و قدردانی می‌نمایم.

 

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید

اطلس اقتصاد