رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: نیاز امروز مجموعه شرکتهای معدنی و صنایع معدنی، همافزایی برای تبیین و ارایه برنامهها و عملکرد این حوزه به جامعه مخاطب است.
به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، محمد آقاجانلو در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری اطلاعرسانی روابط عمومی که با حضور حمیده بردباری معاون رسانه روابط عمومی دفتر رئیس جمهور، فاطمه زارعان رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی وزارت صمت، معاون برنامهریزی و توانمندسازی ایمیدرو و مدیران روابط عمومی شرکتهای بزرگ معدن و صنایع معدنی برگزار شد، تصریح کرد: در بین بخشهای مختلف اقتصادی، کمتر حوزهای همچون معدن و صنایع معدنی سالانه رقمی در حدود 3-4 میلیارد دلار طرح در سراسر کشور آماده افتتاح میکند که این مهم نیاز به اطلاعرسانی نوین و مستمر را دوچندان میکند.
معاون وزیر صمت، مهمترین سند پیش روی توسعه این بخش را برنامه هفتم توسعه ذکر کرد و گفت: باید با همکاری و تلاش تمامی ارکان وزارت صنعت معدن و تجارت بتوانیم تولید محتوا و اطلاعرسانی خود را متمرکز بر تحقق هدف فوق، کنیم.
آقاجانلو با اشاره به تاکید رهبری و اهداف دولت بر امیدآفرینی در جامعه، گفت: رسالت این مجموعه در جایی اهمیت دوچندان مییابد که تبیین شایستهای از عملکرد و برنامهها داشته باشیم که در اینصورت در مسیر امیدآفرینی قدم گذاشتهایم.
*ضرورت اطلاعرسانی خدمات ارایه شده در مسئولیت اجتماعی
وی اطلاعرسانی به موقع و صحیح را لازمه تحقق اهداف در حوزه روابط عمومی شرکتهای معدنی و صنایع معدنی دانست و گفت: طی سالهای گذشته شرکتهای این بخش در حوزه مسئولیت اجتماعی اقدامات و سرمایهگذاریهای متعددی همچون احداث ابَر پروژههای خط انتقال آب از سواحل جنوبی، ساماندهی فاضلاب و پساب شهری بندرعباس و نیز احداث جاده و توسعه خطوط برق و … در نقاط معدنی کشور انجام دادهاند که به اطلاعرسانی پیوسته و پویا نیاز دارد تا جامعه با این نوع خدمات آشنایی بیشتری پیدا کند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو، مجموعه روابط عمومی شرکتهای معدنی و صنایع معدنی را دارای توانمندی بالایی برای اطلاعرسانی دانست و اظهار داشت: با انجام هماهنگی مستمر و تعریف اهداف مشترک، به نیکی میتوان اهداف مورد نظر وزارت صمت، دولت و نظام در این حوزه را به ثمر رساند.
از سوی دیگر فاطمه زارعان رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی وزارت صنعت معدن و تجارت نیز طی سخنانی با برشمردن پتانسیلهای مجموعه روابط عمومیهای این وزارتخانه، گفت: ایجاد امیدآفرینی و تبیین اهداف و عملکرد با وجود چنین امکاناتی به راحتی میسر و دست یافتنی است.
زارعان با اشاره به ویژگی رسانههای عصر دیجیتالی و هوشمندسازی، گفت: انجام تحقیق و پژوهش و به روزآوری برنامهها جزو اقدامات ضروری برای حرکت در فضای کنونی است.
وی از تاکید رهبر انقلاب بر اطلاعرسانی و نیز حمایت دولت از روابط عمومیها سخن گفت و افزود: مخاطبان جامعه در بسیاری از مواقع اطلاع چندانی از اقدامات دولت ندارند از این رو باید اجرای تمامی پروژهها باید با “پیوست رسانهای” صورت گیرد.
وی همچنین، ضرورت شکلگیری “شورای انتصاب مدیران روابط عمومیها” را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید مدیران شرکتهای زیرمجموعه تحت ویژگی و شایستگیهایی وارد پست های مدیریتی شوند که بتوانند ضمن همکاری متقابل با رسانهها، زمینه تحقق اهداف پیش رو را تسهیل کنند.
*معدن؛ پیشروترین بخش برنامه هفتم
سمیه خلوصی معاون برنامهریزی و توانمندسازی ایمیدرو، با اشاره به اینکه بخش معدن و صنایع معدنی پیشروترین حوزه اقتصادی کشور در برنامه هفتم معرفی شده است، گفت: هدفگذاری رشد 13درصدی برای این بخش نشان از توان بالا و پتانسیل رشد آن برای آبادانی کشور، اشتغال، رفاه و ارزآوری میدهد.
خلوصی، هم افزایی را رکن اصلی تحقق اهداف اطلاعرسانی در حوزه روابط عمومی دانست و گفت:جهت ددهی فضای رسانهای معدن و صنایع معدنی به سوی راهبردهای این بخش، سبب ساز رشد حوزه معدن میشود.
*رئوس برنامههای شورای سیاستگذاری روابط عمومیها
در این نشست، سولماز ادریسی سرپرست روابط عمومی ایمیدرو با برشمردن اهداف تشکیل این شورا گفت: تعیین رویکرد و استراتژیهای ارتباطی، طراحی و اجرای برنامههای ارتباط جامع و تقویت همکاری با رسانهها، مدیریت ارتباطات و همکاری مستمر با رسانهها، ارتقا جایگاه و برند ایمیدرو، مدیریت بحران در ارتباطات، توسعه و تقویت عوامل اطلاعرسانی و آموزش و در نهایت پایش و ارزیابی مستمر عملکرد روابط عمومیها و تشکیل کارگروهها جزو اهداف این شورا است.