اختصاصی/فولاد مبارکه به یک الگوی مدیریتی برتر دست پیدا کرده است

by

اختصاصی اطلس اقتصاد، به لطف خدا فولاد مبارکه امسال هم توانست از برترین رتبه‌ها باشد. رتبه‌هایی که امروز موفق به کسبش شدیم بحث ارزش افزوده، ارزش بازار و سودآوری که…


اختصاصی اطلس اقتصاد، به لطف خدا فولاد مبارکه امسال هم توانست از برترین رتبه‌ها باشد. رتبه‌هایی که امروز موفق به کسبش شدیم بحث ارزش افزوده، ارزش بازار و سودآوری که فولاد مبارکه در این سه حوزه توانست رتبه دوم را در کشور کسب کند. در حوزه اشتغال‌زایی رتبه چهارم، در حوزه صادرات رتبه پنجم که بین شرکت‌های غیر نفتی رتبه  اول حساب می‌شود.

ولی آنچه که مهم است این است که افتخار آفرینی‌ها و برتری‌های فولاد مبارکه منحصر به حوزه‌هایی که نام بردم نیست. امروزه فولاد مبارکه در حوزه‌های مختلف و علیرغم همه محدودیت‌ها از ناترازی و مشکلات و محدودیت‌ها و قطعی‌های برق و گاز با افزایش سودآوری و تولید و افزایش موفقیت‌ها در حوزه‌های گوناگون توانسته راه خودش را پیش ببرد و محصولات جدیدی را به بازار عرضه کند.

در حوزه بومی‌سازی افقتخار آفرینی کند و به 90 درصد خوکفایی برسد. در حوزه فعالیت‌های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی و محیط زیست پیشگام بوده‌ایم و حتی در حوزه ورزش هم در فوتبال و ورزش پهلوانی رتبه‌های خوبی کسب کردیم و صدها قهرمان در ورزش‌های مختلف برای کشور افتخار آفرینی می‌کند و همه اینها نشان می‌دهد فولاد مبارکه به یک الگوی مدیریتی برتر دست پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که یک بلوغ مدیریتی و یک الگوی مدیرتی برتر توانسته در این سازمان حاکم شود که کشور به آن نیاز دارد و باید تبلیغ و ترویج شود در شرکت‌های مختلف.

در حوزه مسئولیت اجتماعی مدلی را در حال انجام و پیاده‌سازی آن هستیم که نه تنها در ایران بلکه در میان شرکت‌های برتر بین‌المللی این مدل یک الگو هست و آن را بومی‌سازی کرده‌ایم و با توجه به نیازهای منطقه‌ای و ملی این مدل را پیاده‌سازی کردیم و البته یک سالی هست که این مدل در حال اجرا و پیاده‌سازی است؛ اما هنوز این مدل را عرضه نکردیم ولی در حقیقت پایه‌های اصلی این مدل مبتنی بر تهیه یک سند علمی و راهبردی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق پیرامونی و همچنین بحث توانمندسازی است مثلاً همانطور که در گذشته بسته معیشتی و کمکی می‌کردیم ولی این بار محور اصلی آموزش و توانمندسازی و مشارکت دادن همه فعالان و ذینفعان اجتماعی است از فعالان منطقه‌ای تا علاقمندان به فعالیت در این حوزه.

بحث فروش اگرچه مهم است ولی به عوامل مختلفی هم بستگی دارد، البته امسال در فولاد مبارکه هم تولید و هم سودآوری افزایش پیدا کرده است. امسال ارزش محصولات فولادی نزولی است و به پایین‌ترین قیمت‌ها در بازار فولادی رسیده‌ایم و بر فروش ما هم تاثیر دارد و قیمت فروش محصولات صادراتی هم واقعی نبود.

You may also like

Leave a Comment

اطلس اقتصاد