در روزهای پایانی سال به منظور ارائه چشمانداز به کنشگران بازار سرمایه خبرنگار اطلس اقتصاد گفتگویی مختصر پیرامون چالشها و راهکارها، عملکرد و آینده صنعت تامین مالی؛ با آقای علی محمودیان مدیر سرمایه گذاری کارگزاری پیشرو انجام داده که در ادامه میخوانیم.
کارگزاریهای بورسی منابع درآمدی متفاوتی دارند که از جمله آنها میتوان به کارمزد معاملات اوراق بهادار، بورس کالا و معاملات انرژی اشاره کرد.
در شرایط فعلی که اوضاع بازار سرمایه با رکود همراه هست طبیعتاً درآمد ناشی از کارمزد معاملات بازار بورس به شدت کاهش یافته و با توجه به رکودی بودن این بازار جذب مشتریهای جدید از خارج این بازار بسیار سخت هست، طبیعتاً برای جذب مشتری از سایر کارگزاریها هم باید خدماتی بهتر از سایرین به مشتریهای سایر کارگزاریها ارایه داد که این موضوع در خدماتی از جمله سرعت پنلهای معاملاتی، اعتبار معاملاتی و ارایه برگشت کارمزد به مشتریان خلاصه میشود که تا حد خوبی تمام کارگزاریها در این موضوعات شانس خود را برای رقابت امتحان کردهاند.
پس توصیه میشود برای مدیریت بهتر جریانات درآمدی در کارگزاریها حتماً به کارمزد معاملات بورس کالا و انرژی نیز نگاه ویژهای داشته باشند و در کنار این مساله سعی کنند به واسطه دریافت مجوزهای لازم به خدمات مدیریت دارایی روی آورند تا بتوانند با ارایه تحلیل، سیگنال آموزش و همینطور جذب منابع برای صندوقهای مختلف و جذب سبد جریانهای درآمدی تازهای به غیر از کارمزد معاملات بازار سرمایه ایجاد نمایند.