بر اساس ارزیابی شرکت شاپرک، شرکت پرداخت نوین آرین موفق شد در سال ۱۴۰۳ جایگاه خود را در شاخصهای کلیدی عملکرد بازار پرداخت الکترونیک کشور ارتقا دهد. این شرکت در شاخص سهم تعدادی تراکنشها به رتبه چهارم و در شاخص مبلغ تراکنشها به رتبه ششم بازار صعود کرد. پرداخت نوین آرین همچنین با ثبت بیشترین کاهش نسبت خطای پذیرندگی و بهبود چشمگیر در سایر شاخصها، عملکرد موفقی از خود به نمایش گذاشت.
*بهبود جایگاه پرداخت نوین آرین در بازار شرکتهای پرداخت
طبق اعلام شاپرک، شرکت پرداخت نوین آرین در سال ۱۴۰۳، با یک پله صعود نسبت به سال قبل، در شاخص سهم تعدادی تراکنشهای پرداخت الکترونیک به جایگاه چهارم بازار شرکتهای PSP دست یافت. همچنین در شاخص سهم مبلغ تراکنشها نیز این شرکت با یک پله ارتقا، به رتبه ششم رسید و اکنون حدود ۷ درصد سهم بازار شرکتهای پرداخت از نظر مبلغ تراکنشها را در اختیار دارد.
*کاهش نسبت خطای پذیرندگی و بهبود کیفیت خدمات
شاپرک در گزارش خود تصریح کرده است که بیشترین کاهش در نسبت خطای پذیرندگی به کل تراکنشها طی سال ۱۴۰۳، در شرکت پرداخت نوین آرین رخ داده که نشاندهنده بهبود قابل توجه کیفیت خدمات و عملکرد فنی این شرکت است.
*عملکرد مطلوب در ترمینالهای تراکنشدار
بر اساس اعلام شاپرک، شرکت پرداخت نوین آرین در اسفند ۱۴۰۳، کمترین میزان کارتخوانهای کمتراکنش و فاقد تراکنش مالی را دارا بوده و بالاترین نسبت تعداد ترمینال تراکنشدار به ترمینال فعال نیز به نام این شرکت ثبت شده است؛ امری که حاکی از کارآمدی شبکه ابزار پذیرش و فعالیت مؤثر شرکت در بازار پرداخت الکترونیک کشور است.