در نشست مدیرعامل سیمان آبیک وابسته به شستا با مدیران شرکتهای توزیع، تعاونیها، تولیدکنندگان بتن و عاملین فروش، ضمن تأکید بر مشکلات سال گذشته و اقدامات شرکت برای رفع آنها، بر برنامهریزی جهت افزایش تولید، توسعه بازارهای داخلی و خارجی، حفظ و جذب مشتریان و مدیریت چالشهای انرژی در سال ۱۴۰۴ تأکید شد. مدیرعامل سیمان آبیک اعلام کرد این شرکت با تولید و فروش ۳ میلیون تن سیمان و کلینکر در سال گذشته، برای سال جدید افزایش ۱۰ درصدی تولید و عرضه سبد متنوعتری از محصولات را در دستور کار دارد.
*نشست هماندیشی برای توسعه و جهش تولید سیمان آبیک در ۱۴۰۴
در نشست مشترکی که میان مدیرعامل شرکت سیمان آبیک وابسته به شستا و مدیران عامل شرکتهای توزیع، تعاونیها، تولیدکنندگان بتن و عاملان فروش تشکیل شد، برنامههای سال جدید و مهمترین چالشها و فرصتهای پیشِ رو مورد بررسی قرار گرفت.
*جمعبندی عملکرد موفق سیمان آبیک در سال ۱۴۰۳
محمد کشانی، مدیرعامل شرکت سیمان آبیک، در سخنان خود به موفقیتهای ثبت شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: «در سال ۱۴۰۳ موفق شدیم ۳ میلیون تن کلینکر و سیمان تولید کنیم و همه محصولات تولیدی نیز به طور کامل به فروش رسید.»
*برنامهریزی برای افزایش تولید و عبور از چالش تأمین انرژی در ۱۴۰۴
کشانی با تاکید بر اهمیت همدلی و همکاری همه ارکان زنجیره تولید و فروش برای کسب موفقیت در سال جدید اظهار داشت: «ضروری است با همکاری و تلاش مضاعف، مشکلات گذشته را به حداقل برسانیم تا با شتاب بیشتری به اهداف سال ۱۴۰۴ دست پیدا کنیم. با توجه به پیشبینی قطعی و محدودیتهای برق، تلاش خواهیم کرد با مدیریت شرایط، عقبماندگی احتمالی جبران و بودجه مصوب را بهطور کامل محقق کنیم.»
*هدفگذاری رشد ۱۰ درصدی و تعریف سبد محصول متنوع
مدیرعامل سیمان آبیک در ادامه گفت: «برای سال جاری افزایش ۱۰ درصدی تولید را هدف قرار دادهایم و امیدواریم با همراهی مجموعه بتوانیم این هدف را محقق نماییم. همچنین در سال ۱۴۰۴ تعریف یک سبد محصول متنوعتر در دستور کار قرار گرفته که برای عرضه آن نیاز به همدلی و مشارکت بیشتر داریم.»
*تمرکز بر ارتقای کیفیت و گسترش بازار
کشانی با اشاره به اولویتهای شرکت افزود: «تولید محصول با کیفیت و عرضه آن در سراسر کشور، حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید اولویت ماست. با توجه به بهبود شرایط بازار، تمرکز ویژهای بر تولید صادراتمحور خواهیم داشت، اما تأمین نیاز بازار داخلی نیز همچنان جزو اهداف شرکت است.»
*توسعه بازارهای داخلی و همجوار
وی با اشاره به موقعیت استراتژیک کارخانه تصریح کرد: «علاوه بر تأمین کامل سیمان منطقه، هدفگذاری ما گسترش عرضه محصولات باکیفیت به مناطق همجوار و افزایش سهم بازار داخلی و صادراتی است.»
*تاکید مدیران فعالان فروش بر همکاری در مسیر توسعه
در انتهای این جلسه، مدیران عامل شرکتهای توزیع، تعاونیها، تولیدکنندگان بتن و عاملان فروش اظهار کردند که همه توان خود را برای توسعه بازار داخلی و بینالمللی به کار خواهند بست و در صورت عرضه بیشتر محصول، همکاری و همسویی خود را با اهداف سیمان آبیک در سال جاری افزایش خواهند داد.