استراتژی برد-برد بانک مسکن؛ جهش ۲ برابری وصول مطالبات

توسط

پاداش تسویه زودهنگام؛ از خودرو تا لوازم خانگی

نخستین گروه از مشمولان طرح «بهار در زمستان»، شامل دریافت‌کنندگان تسهیلات عقود مبادله‌ای بودند. این افراد در ابتدای طرح (25 دی‌ماه 1403)، حداقل 2 سال تا سررسید نهایی تسهیلات خود فرصت داشتند. آنها با تسویه کامل بدهی خود تا پایان سال گذشته، وارد فرآیند قرعه‌کشی شدند. بانک مسکن برای هر 1 میلیون ریال پرداخت زودهنگام، 1 امتیاز برای این مشتریان در نظر گرفت. جوایز این بخش شامل کمک‌هزینه خرید خودرو داخلی به ارزش 250 میلیون تومان و کمک‌هزینه خرید موتورسیکلت برقی به ارزش 50 میلیون تومان بود. همچنین کمک‌هزینه خرید لوازم خانگی داخلی به ارزش 20 میلیون تومان و خرید صنایع دستی به ارزش 5 میلیون تومان نیز به برندگان اهدا شد.

تسهیلات یک میلیارد ریالی برای پرداخت‌کنندگان پیش از موعد

دسته دوم مشمولان قرعه‌کشی، مشتریانی بودند که در بازپرداخت اقساط خود نظم و سرعت عمل بالایی داشتند. این گروه با پرداخت حداقل 3 قسط زودتر از موعد مقرر، شانس خود را برای برنده شدن آزمودند. شرط ورود به قرعه‌کشی برای این دسته، تسویه کامل اقساط فصل بهار سال 1404 تا پایان مدت زمان طرح بود. بانک مسکن برای این گروه از مشتریان متعهد، جایزه ویژه اعطای تسهیلات مرابحه 1 میلیارد ریالی را در نظر گرفته بود.

تخفیف ویژه ۳ درصدی برای تسهیلات مشارکت مدنی

بانک مسکن در طرح «بهار در زمستان» مشوقی خاص برای سازندگان مسکن نیز تعریف کرده است. شرکای بانک در تسهیلات مشارکت مدنی ساخت مسکن، از این مزیت بهره‌مند شدند. بر این اساس، اگر شریک تا قبل از تاریخ سررسید قرارداد، سهم‌الشرکه بانک را به صورت نقدی بازپرداخت و قرارداد را تسویه می‌کرد، مشمول تخفیف 3 درصدی در نرخ سود تسهیلات می‌شد. این تخفیف، افزون بر تخفیف 1 درصدی قبلی بود که سیاست‌های اعتباری بانک برای تسویه نقدی در نظر گرفته بود.

موفقیت استراتژیک طرح با استقبال گسترده مشتریان

طرح «بهار در زمستان» با استقبال چشمگیر تسهیلات‌گیرندگان بانک مسکن روبرو شد. این استقبال به نتایج مالی قابل توجهی برای بانک منجر گردید. بر اساس گزارش‌ها، در مدت زمان اجرای طرح، وصول مطالبات بانک مسکن رشد 2 برابری را تجربه کرد. همچنین این طرح به رشد جذب منابع مالی برای بانک نیز کمک شایانی نمود. اسامی نهایی برندگان این قرعه‌کشی به زودی از طریق وب‌سایت رسمی بانک مسکن به اطلاع عموم خواهد رسید.

***

طرح «بهار در زمستان» بانک مسکن یک نمونه هوشمندانه از مدیریت استراتژیک منابع و مطالبات در نظام بانکی است. این بانک با ارائه مشوق‌های هدفمند، موفق شد به طور همزمان دو هدف کلیدی را محقق سازد. از یک سو با افزایش دو برابری وصول مطالبات، کیفیت پرتفوی اعتباری خود را بهبود بخشید و نقدینگی را تقویت کرد. از سوی دیگر، با پاداش دادن به مشتریان خوش‌حساب، وفاداری آن‌ها را افزایش داد و تصویر برند خود را به عنوان یک نهاد مالی حامی مشتریان تحکیم نمود. این استراتژی برد-برد نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با رویکردهای خلاقانه، انضباط مالی را در سطح جامعه ترویج داد و به نتایج پایدار اقتصادی دست یافت.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید

اطلس اقتصاد