بیمه دی؛ الگوی موفق صنعت بیمه از نگاه مجلس
غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در جلسه شورای مدیران بیمه دی، عملکرد این شرکت را ستود. او بیمه دی را یکی از موفقترین بازیگران صنعت بیمه دانست. تاجگردون تاکید کرد این شرکت توانسته علاوه بر ایفای رسالت اصلی خود در خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران، در عرصه حرفهای نیز جایگاه برجستهای به دست آورد.
کسب رتبه نخست فروش در تاریخ صنعت بیمه
هادی عبداللهی، مدیرعامل بیمه دی، اعلام کرد که بر اساس آمار بیمه مرکزی، این شرکت برای اولین بار در تاریخ صنعت بیمه کشور به رتبه برتر دست یافته است. بیمه دی در ابتدای سال جاری، با کسب جایگاهی بالاتر از سایر شرکتها در شاخص فروش و سهم از بازار، حدود 20 درصد از کل پرتفوی صنعت بیمه را به خود اختصاص داد. این دستاورد در جلسه شورای مدیران شرکت که با حضور مدیران ستادی و شعب برگزار شد، اعلام گردید.
تقدیر از حذف عوارض بیمه شخص ثالث
مدیرعامل بیمه دی از تلاشهای غلامرضا تاجگردون در کمیسیون تلفیق بودجه برای حذف عوارض نادرست بر حق بیمه شخص ثالث قدردانی کرد. عبداللهی این اقدام را خدمتی بزرگ به کل صنعت بیمه توصیف نمود. او توضیح داد که این عوارض بر بیمهنامهای تحمیل میشد که به دلیل ضریب خسارت بالا، اساساً سودآور نیست.
اهداف راهبردی: از توانگری تا تحول دیجیتال
عبداللهی اهداف کلیدی سال 1404 را شامل افزایش سطح توانگری مالی، توسعه کسبوکار با رویکرد دیجیتال و ارتقای بازدهی سرمایهگذاریها دانست. او افزود اپلیکیشن «دیدار» با بیش از 1 میلیون کاربر فعال، در حال تبدیل شدن به یک سوپراپلیکیشن است. این اپلیکیشن بهزودی به عنوان نخستین درگاه پرداخت اختصاصی در صنعت بیمه معرفی خواهد شد. بیمه دی از سال 1399 توانسته رتبه توانگری خود را در سطح یک حفظ کند.
قدردانی بنیاد شهید از خدمات بیمه دی
ملکمحمد نجفی، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران، عملکرد و دستاوردهای بیمه دی را قابل تقدیر دانست. او این موفقیتها را نتیجه تلاش متمرکز مدیران و کارکنان شرکت عنوان کرد. نجفی از طرف مهندس سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید، از اقدامات بیمه دی در جهت تکریم و خدمترسانی به خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران سپاسگزاری نمود.
***
کسب 20 درصد از سهم بازار توسط بیمه دی، یک جهش استراتژیک و نقطه عطفی در تاریخ این شرکت و صنعت بیمه کشور محسوب میشود. این موفقیت، که با تحسین مقامات قانونگذار و نهادهای ناظر همراه شده، نشاندهنده یک مدیریت کارآمد در متوازنسازی رسالت اجتماعی (خدمت به ایثارگران) و اهداف تجاری است. تمرکز بر تحول دیجیتال از طریق اپلیکیشن «دیدار» و هدفگذاری برای ایجاد اولین درگاه پرداخت اختصاصی، بیمه دی را در مسیر نوآوری و افزایش مزیت رقابتی قرار میدهد. حفظ توانگری مالی سطح یک در کنار رشد چشمگیر پرتفوی، بیانگر پایداری مالی و مدیریتی است که اعتماد بیمهگذاران و سهامداران را تقویت میکند.