صابر عسکرپور، رئیس هیات مدیره بانک مسکن، بر لزوم همسوسازی کامل برنامههای شرکتهای تابعه گروه مالی با استراتژیهای کلان بانک تاکید کرد. او در نشستی تخصصی، خواستار تعریف دقیق نقش هر شرکت، یکپارچگی در خدماترسانی به مشتریان و پیگیری جدی موضوعات نوآورانه شد. عسکرپور همچنین بر تدوین ابزارهای نوین تامین مالی مسکن و تنظیم سندی جامع برای بازاریابی یکپارچه خدمات گروه مالی در سراسر کشور تاکید ورزید.
الزام همسویی استراتژیک شرکتها با بانک مسکن
صابر عسکرپور، رئیس هیات مدیره بانک مسکن، در نشستی با شرکتهای زیرمجموعه گروه مالی، بر یک اصل کلیدی تاکید کرد. او بیان داشت که در مسیر تکمیل زنجیره تامین مالی، برنامهها و اهداف تمام شرکتهای تابعه باید کاملاً با استراتژی و برنامههای کلان بانک مسکن منطبق و همسو شود. به گفته وی، نقش هر یک از شرکتهای گروه مالی باید در راستای پیشبرد برنامههای بانک به صورت دقیق و شفاف مشخص گردد. این رویکرد برای ایجاد هماهنگی و افزایش کارایی مجموعه ضروری است.
نشست تخصصی مدیران ارشد برای ترسیم نقشه راه
این نشست تخصصی با حضور مقامات ارشد بانک و شرکتهای تابعه به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد. مدیرعامل، رئیس و اعضای هیات مدیره بانک مسکن، معاون مدیرعامل در امور اعتباری و سایر مدیران ارشد بانک در این جلسه حضور داشتند. همچنین مدیرعامل گروه مالی و مدیران عامل شرکتهای تابعه نیز برای همفکری و برنامهریزی در این نشست شرکت کردند. این گردهمایی گسترده، نشاندهنده عزم جدی بانک برای ایجاد یکپارچگی در سراسر گروه مالی است.
تاکید بر چابکی و یکپارچگی در خدمت به مشتریان
رئیس هیات مدیره بانک مسکن در این جلسه 2 اصل مهم دیگر را نیز مطرح کرد. او بر رعایت چابکی و نظم در فرآیند تدوین برنامهها و اهداف توسط شرکتهای زیرمجموعه تاکید نمود. علاوه بر این، عسکرپور یکپارچگی کامل میان شرکتها و بانک در نحوه تعامل با مشتریان را برای عبور از بسیاری از مشکلات و چالشهای موجود، امری ضروری و حیاتی خواند. این هماهنگی به ارائه تجربه کاربری بهتر و خدمات منسجمتر منجر خواهد شد.
فراخوان برای نوآوری در ابزارهای تامین مالی مسکن
صابر عسکرپور از شرکتهای گروه مالی خواست تا موضوعات نوآورانه را با جدیت بیشتری پیگیری کنند. او به طور مشخص به لزوم تدوین ابزارهای نوین برای تامین مالی در بخش مسکن اشاره کرد. توسعه خدمات ارزی و صرافی، فعالیت موثرتر در بازار سرمایه و خدمات کارگزاری و همچنین گسترش خدمات لیزینگ از دیگر حوزههایی بودند که رئیس هیات مدیره خواستار نوآوری و تحول در آنها شد.
سند جامع خدمات؛ ابزار بازاریابی یکپارچه
رئیس هیات مدیره بانک مسکن در پایان سخنان خود یک راهکار عملی برای بهبود بازاریابی ارائه داد. او تنظیم سندی جامع و مدون، مبتنی بر تمام ظرفیتها و خدمات مجموعه بانک و شرکتهای تابعه را یک ضرورت دانست. این سند باید برای آگاهی و استفاده تمام همکاران در شعب سراسر کشور تهیه شود. به اعتقاد عسکرپور، این اقدام لازمه اجرای یک بازاریابی گسترده، هماهنگ و ثمربخش برای کل مجموعه بانک مسکن و گروه مالی آن است.
***
دستور رئیس هیات مدیره بانک مسکن برای انطباق کامل شرکتهای تابعه، یک بازآرایی استراتژیک برای افزایش کارایی عملیاتی است. این اقدام با هدف تبدیل گروه مالی از مجموعهای پراکنده به یک زنجیره تامین مالی یکپارچه و قدرتمند صورت میگیرد. تاکید بر نوآوری در ابزارهای تامین مالی، پاسخی مستقیم به نیازهای پیچیده بازار مسکن و ضرورت فاصله گرفتن از روشهای سنتی است. تدوین سند جامع خدمات نیز حرکتی هوشمندانه برای تقویت بازاریابی و افزایش سهم بازار از طریق همافزایی درونگروهی محسوب میشود. در مجموع، بانک مسکن در حال پوستاندازی از یک بانک سنتی به یک نهاد مالی مدرن و جامع است.