شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در 6 ماهه نخست سال 1404 رکوردهای جدیدی در تولید و فروش ثبت کرد. مجید ضیایی، مدیرعامل شرکت، از رشد 5 درصدی تولید کنسانتره نسبت به رکورد پیشین خبر داد. غلامرضا احمدی، معاون بازرگانی، نیز اعلام کرد مجموع فروش گندله داخلی و صادراتی 14 درصد افزایش یافته است. مهمترین دستاورد، جهش بیسابقه 219 درصدی در فروش کنسانتره صادراتی نسبت به بالاترین رکورد قبلی شرکت بوده است.
ثبت رکورد جدید در تولید کنسانتره
شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در نیمه نخست سال 1404 به یک دستاورد تولیدی مهم دست یافت. مجید ضیایی، مدیرعامل شرکت، در نشست خبری خود اعلام کرد تولید کنسانتره با رشد حدود 5 درصدی نسبت به بالاترین رکورد قبلی، رکورد تازهای را به ثبت رسانده است. این موفقیت در حاشیه نمایشگاه ماینکس و به عنوان نتیجه تلاش مستمر کارکنان و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود اعلام شد.
رشد 14 درصدی در مجموع فروش گندله
عملکرد صبانور در حوزه بازرگانی نیز با موفقیت همراه بوده است. غلامرضا احمدی، معاونت بازرگانی شرکت، در این نشست از ثبت رکوردی تازه در بخش فروش خبر داد. به گفته وی، مجموع فروش گندله داخلی و صادراتی شرکت در 6 ماهه ابتدایی سال، نسبت به دورههای مشابه گذشته حدود 14 درصد رشد داشته است. این آمار نشاندهنده تقویت جایگاه شرکت در بازارهای هدف است.
جهش تاریخی 219 درصدی در فروش کنسانتره صادراتی
چشمگیرترین رکوردشکنی صبانور در بخش فروش صادراتی کنسانتره رقم خورد. معاونت بازرگانی شرکت تصریح کرد که این بخش با یک جهش فوقالعاده، رشدی 219 درصدی را نسبت به بالاترین رکورد پیشین خود تجربه کرده است. این عملکرد، یک رکورد کاملاً بیسابقه در تمام تاریخ فعالیت شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور محسوب میشود و نشاندهنده استراتژی موفق در بازارهای بینالمللی است.
عوامل کلیدی موفقیت از نگاه مدیرعامل
مجید ضیایی در پایان نشست خبری خود، عوامل دستیابی به این موفقیتها را تشریح کرد. او این دستاوردها را نتیجه مستقیم همدلی، برنامهریزی دقیق و تلاش شبانهروزی تمام کارکنان مجموعه صبانور دانست. مدیرعامل شرکت ابراز امیدواری کرد که با تداوم این روند مثبت، اهداف توسعهای شرکت بیش از پیش محقق شود و مسیر رشد با قدرت ادامه یابد.
***
رکوردهای ثبتشده توسط شرکت صبانور در نیمه اول سال 1404، به ویژه جهش خیرهکننده 219 درصدی در فروش کنسانتره صادراتی، نشان از یک استراتژی بازرگانی بسیار موفق و تهاجمی در بازارهای بینالمللی دارد. این عملکرد در کنار رشد 5 درصدی تولید کنسانتره و افزایش 14 درصدی کل فروش، بیانگر بهبود همزمان در ظرفیتهای عملیاتی و توانمندی بازاریابی شرکت است. این موفقیتها نه تنها سودآوری و ارزش سهام شرکت (کنور) را تحت تأثیر مثبت قرار میدهد، بلکه نشاندهنده توانایی صبانور برای بهرهبرداری مؤثر از فرصتهای صادراتی و تقویت تراز ارزی خود در شرایط رقابتی صنعت معدن است.