بانک سپه با حضور دکتر پرتوافکنان، عضو هیئت مدیره، ساختمان کانون ارزیابی و توسعه خود را افتتاح کرد. هدف اصلی از استقرار این کانون، نهادینهسازی شایستهگزینی در فرآیند انتصاب مدیران است. این مرکز که با تولیت اداره کل توسعه مدیریت و انتصابات فعالیت میکند، به دنبال ارتقای کیفیت فرآیندها، افزایش رضایت کارکنان و توسعه عدالت سازمانی میباشد. این اقدام گامی مهم در جهت کمک به رشد و تعالی بانک از طریق انتخاب مدیران شایسته است.
افتتاح مرکز شایستهگزینی بانک سپه
ساختمان کانون ارزیابی و توسعه بانک سپه با حضور دکتر پرتوافکنان، عضو هیئت مدیره این بانک، به صورت رسمی افتتاح شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، دکتر پرتوافکنان در مراسم افتتاح این مرکز، ضمن بازدید دقیق از بخشهای مختلف آن، رهنمودهای لازم را ارائه کرد. این راهنماییها در راستای بهبود و تسریع فرآیند استقرار کامل کانون ارزیابی و توسعه در ساختار بانک سپه صورت گرفت.
اهداف کلیدی کانون ارزیابی و توسعه
مهمترین اهداف استقرار این کانون، ایجاد تحولی بنیادین در نظام انتصابات مدیریتی بانک است. رعایت الزامات قانونی به منظور ارتقا کیفیت فرآیند انتصاب کارکنان در پستهای مدیریتی در اولویت قرار دارد. همچنین، این مرکز به دنبال افزایش سطح رضایتمندی کارکنان از شفافیت فرآیند انتخاب و انتصاب در مشاغل مدیریتی است. توسعه عدالت سازمانی و کمک به رشد و تعالی سازمان از طریق رویکرد علمی شایستهگزینی، از دیگر اهداف محوری این کانون به شمار میرود. مسئولیت اجرای این اهداف بر عهده اداره کل توسعه مدیریت و انتصابات است.
حضور مدیران ارشد و تاکید بر اهمیت پروژه
در این مراسم بازدید و افتتاح، علاوه بر عضو هیئت مدیره، مقامات دیگری نیز حضور داشتند. اعضای کمیته عالی انتصابات، جمعی از اعضای هیئتعامل و مدیران امور بانک سپه از جمله حاضران در این رویداد بودند. حضور گسترده مدیران ارشد، نشاندهنده اهمیت استراتژیک این پروژه برای آینده مدیریتی و ساختار سازمانی بانک است.
***
افتتاح کانون ارزیابی و توسعه بانک سپه، یک سرمایهگذاری استراتژیک و هوشمندانه در حوزه مدیریت منابع انسانی تلقی میشود. این اقدام، بانک را از فرآیندهای سنتی و گاه سلیقهای در انتصابات، به سمت یک مدل مدرن، استاندارد و شایستهمحور سوق میدهد. با شناسایی علمی و پرورش مدیران توانمند از طریق ارزیابیهای دقیق، بانک سپه میتواند کیفیت رهبری و تصمیمگیریهای استراتژیک را در تمام سطوح ارتقا دهد. این رویکرد در بلندمدت به افزایش بهرهوری، بهبود حکمرانی شرکتی، کاهش ریسکهای مدیریتی و تقویت مزیت رقابتی بانک در صنعت پولی و مالی منجر خواهد شد.
 
			         
														 
                    