شرکت دوده صنعتی پارس، از زیرمجموعههای هلدینگ سرمایهگذاری صنایع پتروشیمی (PIIC Group)، با کسب مقام سوم در شاخص «تنوع مقاصد صادراتی» در دومین جایزه صادراتی ایران نانو درخشید. این موفقیت که در تاریخ 12 آبان 1404 و همزمان با نمایشگاه فناوری نانو اعلام شد، دومین جایزه متوالی این شرکت در این رویداد معتبر است. سال گذشته نیز این شرکت مقام سوم را در شاخص ارزش صادراتی کسب کرده بود. این دستاورد نشاندهنده استراتژی موفق شرکت در توسعه بازارهای جهانی و صادرات فناوریمحور میباشد.
کسب مقام سوم در شاخص تنوع مقاصد صادراتی
شرکت دوده صنعتی پارس، که به عنوان یکی از شرکتهای کلیدی زیرمجموعه هلدینگ سرمایهگذاری صنایع پتروشیمی (PIIC Group) فعالیت میکند، توانمندی خود را در عرصه صادرات بار دیگر به اثبات رساند. این شرکت در دومین دوره از جایزه صادراتی ایران نانو، موفق به کسب جایگاه ارزشمند سوم در شاخص تخصصی “تنوع مقاصد صادراتی” شد. این موفقیت، نشان از استراتژی هدفمند این مجموعه برای نفوذ به بازارهای جدید و کاهش تمرکز بر بازارهای سنتی دارد.
تقدیر از 15 صادرکننده برتر نانو در رویدادی معتبر
مراسم اهدای دومین جایزه صادراتی ایران نانو، همزمان با برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی فناوری نانو در تاریخ 12 آبان 1404 برگزار گردید. این رویداد با حضور مقامات بلندپایه از جمله حسین افشین، معاون رئیسجمهور و رئیس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان، عماد احمدوند، معاون فناوری نانو، و اصغر نوراللهزاده، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، اعتبار ویژهای داشت. در این مراسم از 15 شرکت برتر که در حوزه صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نانو عملکرد برجستهای داشتند، تقدیر به عمل آمد.
تداوم موفقیت؛ از ارزش صادراتی تا تنوع بازارها
موفقیت شرکت دوده صنعتی پارس در سال جاری، ادامه مسیر درخشان سال گذشته است. این شرکت در نخستین دوره این رویداد نیز موفق به کسب مقام سوم شده بود، اما در شاخص “ارزش صادراتی”. کسب جایزه در دو شاخص متفاوت و کلیدی در دو سال متوالی، بیانگر عملکردی باثبات، رویکردی توسعهمحور و پویایی استراتژیک شرکت در حوزه صادرات فناوری نانو است. این ارزیابی بر اساس شاخصهایی چون ارزش صادرات، گستره جغرافیایی، پیچیدگی فناوری و رشد صادرات انجام شده است.
تاکید مدیرعامل بر نوآوری و توسعه پایدار صادراتمحور
علی کدخدا شهریاری، مدیرعامل شرکت دوده صنعتی پارس، ضمن تبریک این دستاورد به تمام کارکنان و سهامداران، آن را نتیجه همدلی، تلاش جمعی و تمرکز بر نوآوری دانست. وی تاکید کرد که کیفیت و نگاه صادراتمحور، ارکان اصلی استراتژی توسعه پایدار شرکت هستند. به گفته شهریاری، دوده صنعتی پارس با تکیه بر دانش فنی بومی و توانمندیهای داخلی، به طور جدی به دنبال گسترش بازارهای جهانی و ایفای نقشی پررنگتر در زنجیره تامین بینالمللی است.
***
موفقیت پیدرپی شرکت دوده صنعتی پارس در جایزه صادراتی ایران نانو، یک سیگنال اقتصادی مهم است. کسب جایزه در شاخص “ارزش صادراتی” در سال گذشته و “تنوع مقاصد” در سال جاری، نشاندهنده بلوغ استراتژی صادراتی این شرکت است. این تغییر رویکرد از تمرکز بر حجم فروش به سمت متنوعسازی بازار، ریسکهای ژئوپلیتیکی و اقتصادی را کاهش داده و پایداری درآمد ارزی شرکت را افزایش میدهد. این استراتژی هوشمندانه، شرکت را در برابر نوسانات اقتصادی بازارهای خاص مقاومتر میکند و جایگاه آن را به عنوان یک بازیگر قابل اعتماد در عرصه بینالمللی تثبیت مینماید. این موفقیت همچنین ارزشآفرینی هلدینگ سرمایهگذاری صنایع پتروشیمی در مدیریت شرکتهای دانشبنیان را به نمایش میگذارد.
