گزارش عملکرد هفت ماهه شرکت بیمه دی، از جهش 95 درصدی در صدور حق بیمه حکایت دارد. این رشد چشمگیر عمدتاً از عملکرد موفق در رشتههای بیمه درمان، ثالث اجباری و زندگی اندوختهدار نشأت گرفته است. شرکت در مهر ماه به تنهایی موفق به صدور 27 هزار و 313 میلیارد ریال حق بیمه شد که رشد 35 درصدی نسبت به ماه قبل را نشان میدهد. همزمان، پرداخت خسارت شرکت نیز افزایش یافته که نشاندهنده پویایی عملیاتی و تعهد به بیمهگذاران است.
ثبت رکورد صدور حق بیمه در مهرماه
شرکت بیمه دی در عملکرد ماهانه خود، مهر ماه سال جاری را با دستاوردی قابل توجه به پایان رساند. این شرکت موفق به صدور 27 هزار و 313 میلیارد ریال حق بیمه شد. این رقم بیانگر رشد 35 درصدی در مقایسه با عملکرد شهریور ماه است و نشان از شتاب گرفتن فعالیتهای بازاریابی و فروش شرکت دارد.
موتورهای رشد: درمان و ثالث در صدر
بخش عمدهای از موفقیت بیمه دی در مهر ماه، مدیون عملکرد درخشان در رشته بیمه درمان است. این شرکت با صدور 14 هزار و 507 میلیارد ریال بیمه درمان، 53 درصد از کل پرتفوی ماهانه خود را به این بخش اختصاص داد. پس از آن، بیمه ثالث-اجباری با صدور 7 هزار و 124 میلیارد ریال، سهم 26 درصدی را به خود اختصاص داد. این دو رشته استراتژیک، نقش کلیدی در تحقق اهداف شرکت ایفا کردهاند. بیمه حوادث سرنشین و زندگی-اندوختهدار نیز به ترتیب با سهم 4 و 3 درصدی در رتبههای بعدی قرار گرفتند.
جهشهای خیرهکننده در پرتفوی ماهانه
بررسی جزئیات عملکرد مهر ماه نسبت به شهریور ماه، از رشدهای انفجاری در برخی رشتهها پرده برمیدارد. حق بیمه صادر شده در بخش درمان 74 درصد و در بخش بدنه خودرو 21 درصد افزایش یافت. اما رشدهای استثنایی در رشتههای باربری با 302 درصد، هواپیما با 7311 درصد و بیمه پول با 519 درصد، نشان از تمرکز شرکت بر تنوعبخشی به پرتفوی و استفاده از ظرفیتهای بازار دارد.
تصویر ۷ ماهه: رشد پایدار ۹۵ درصدی
عملکرد مهر ماه، مسیر رشد پایدار شرکت در سال جاری را تداوم بخشید. با ثبت این آمار، ارزش حق بیمه صادره بیمه دی در هفت ماه نخست سال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته 95 درصد رشد پیدا کرد. در این بازه زمانی، برخی رشتهها رشدهای چشمگیری ثبت کردند. حق بیمه ثالث-مازاد و دیه با رشد 354 درصدی به 3 هزار و 359 میلیارد ریال رسید. همچنین حق بیمه آتشسوزی با رشد 300 درصدی به 4 هزار و 42 میلیارد ریال و حق بیمه نفت و انرژی با رشد خیرهکننده 986 درصدی به یکهزار و 60 میلیارد ریال افزایش یافت.
مدیریت ریسک و پرداخت خسارت
در کنار رشد صدور حق بیمه، بیمه دی به تعهدات خود در قبال بیمهگذاران نیز عمل کرده است. این شرکت در مهر ماه 42 هزار و 624 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد که نسبت به شهریور ماه 19 درصد رشد داشته است. این میزان در مقایسه با مهر سال 1403 نیز افزایشی 119 درصدی را نشان میدهد. بیشترین سهم از خسارتهای پرداختی با 87 درصد به بیمه درمان تعلق داشت که بالغ بر 37 هزار و 105 میلیارد ریال بود. پس از آن، بیمه ثالث-اجباری با پرداخت 3 هزار و 23 میلیارد ریال، سهم 7 درصدی را به خود اختصاص داد.
***
جهش 95 درصدی حق بیمه صادره بیمه دی در هفت ماه، نشانگر موفقیت استراتژیهای بازاریابی و تمرکز بر رشتههای کلیدی بازار است. تسلط بر بازارهای پرسود و پرتقاضای درمان و ثالث، موتور محرک اصلی این رشد بوده است. رشدهای چند صد درصدی در رشتههای تخصصیتر مانند نفت و انرژی و آتشسوزی، از تلاش شرکت برای تنوعبخشی به درآمد و کاهش ریسک تمرکز حکایت دارد. افزایش همزمان در پرداخت خسارت، به ویژه در بخش درمان، نشاندهنده حجم بالای عملیات و تعهد شرکت به ایفای وظایف خود است. این آمار، جایگاه رقابتی بیمه دی را در صنعت بیمه کشور به شکل قابل توجهی تقویت میکند.
