معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح کرد:

«فملی» به دنبال تکمیل زنجیره ارزش مس

by

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران از راهبرد این شرکت برای تولید محصولات زنجیره پایین‌دست خبر داد و گفت: از آنجا که حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه کمتر است، به زودی با کمک بخش خصوصی وارد تولید محصولات پایین‌دست شده و آن را به سبد محصولات شرکت ملی مس اضافه خواهیم کرد.


به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، غلامرضا ملاطاهری در حاشیه بازدید از غرفه شرکت ملی مس در نمایشگاه زنجیره تامین صنایع معدنی کرمان، با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها نمایش ظرفیت‌های موجود شرکت ملی مس است، عنوان کرد: مجتمع‌های شرکت ملی صنایع مس ایران، توانمندی‌ها و نیازهای خود را در این نمایشگاه ارائه دادند که این امر موجب تقویت ارتباط با شرکت‌های سازنده و شرکت‌های دانش‌بنیانی است که می‌توانند در حوزه بومی‌سازی به ما کمک کنند. امیدواریم با شکل‌گیری این ارتباط موثر، بهره لازم را در حوزه تامین و تکمیل زنجیره ارزش محصولات مس از این نمایشگاه ببریم.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر نمایشگاه‌های حضوری، به دنبال برگزاری نمایشگاه‌های مجازی نیز هستیم که طی یک ماه آینده تمامی محصولاتی که توسط شرکت‌های زیرمجموعه و مجتمع‌ها بومی‌سازی شده است، در آن نمایشگاه مجازی بارگزاری شده و نیازمندی‌های شرکت نیز در آن اعلام می‌شود تا بتوانیم این ارتباط موثر را هرچه بهتر شکل دهیم.

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه ظرفیتی که در شرکت ملی مس به لحاظ حجم معدن‌کاری و ظرفیت‌های تولید وجود دارد، یک ظرفیت بی‌نظیر در کشور است، گفت: رویکردهای ما باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم در این زنجیره تامین، شرکت‌ها را توانمند کنیم تا بتوانند از ظرفیت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران استفاده کنند و این امر از برنامه‌ها و اهدافی است که اخیرا در این شرکت نیز آمده است.

ملاطاهری با بیان اینکه سعی داریم تا در زنجیره تامین از زمانی که یک ایده شکل می‌گیرد، آن را تا مرحله تجاری‌سازی هدایت کنیم، تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر محصولات ما به تولید کاتد و مفتول محدود می‌شود، در چند ماه گذشته چند طرح مطالعاتی را برای توسعه زنجیره پایین‌دست پیش‌بینی کردیم زیرا زمانی که وارد زنجیره پایین‌دست می‌شویم، ارزش افزوده محصولات بعضا تا ۲۰ برابر قیمت کاتد افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وزن دانشی تولید محصولات زنجیره‌ پایین‌دست بیشتر از وزن سرمایه‌گذاری آن است، نیاز به زمینه‌سازی برای کسب دانش فنی داریم و حمایت‌های لازم نیز از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران انجام خواهد شد.

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان یادآور شد: یکی از رویکردهای ما آن است که بتوانیم در همایشی که به زودی در حوزه زنجیره ارزش و محصولات پایین‌دستی در کرمان برگزار می‌کنیم، با دعوت از صاحبان ایده و دانش، آن‌ها را به سمت محصولات پایین‌دستی ترغیب کنیم.

You may also like

Leave a Comment

اطلس اقتصاد