فولاد خوزستان در بخش مهمی از رویدادهای مالی، رشد قابل قبولی را در بخش سرمایه گذاری گزارش می کند که باید این مسئله را در پیوست مطالعه بازار توسط مدیران آن جستجو کرد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، اهمیت صنایع فولادی به دلیل نقش آن در تولید ناخالص داخلی و توسعه یافتگی کشور بر کسی پوشیده نیست، هر چند که با وجود درک این اهمیت در سال جاری شاهد اتفاقاتی بودیم که عملاً تیشه به ریشه این صنعت زد و واحدهای فولادسازی در سال جاری با محدودیتهای بیسابقهای روبرو هستند که ظرفیتهای واقعی آنها را به چالش کشیده و در نتیجه حاشیه سود صنعت فولاد با کاهش جدی همراه شد.
طبق آمار در سال گذشته بیش از ۳۰ درصد کل سودآوری در بازار بورس متعلق به شرکتهای فولادی بود که این مقدار در سال جاری به واسطه اعمال بیسابقه محدودیت ها کاهش یافت هر چند که این مسئله چیزی از ارزش آفرینی این شرکتها و نقش حیاتی آنها در اقتصاد کشور کم نخواهد کرد چرا که ماهیت فعالیت این شرکتها و ارتباط مستقیم آنها با صنایع مهم انکارناپذیر است.
با این حساب روند سودآفرینی و ایجاد سرمایه در گردش در شرکتهای فولادی نیازمند تغییر جدیست که این مهم از طریق شناسایی فرصتهای سرمایهگذاری و یا جذب سرمایهگذار حاصل خواهد شد. هر چند که نوسانات بازار در حوزههای مختلف ریسکهای جدی را در این باره نشان میدهد.
*استراتژی پایدار فولاد خوزستان در سرمایهگذاری
فولاد خوزستان در ۹ ماهه سال جاری با وجود همه چالشهای پیش رو توانست تا درآمدهای عملیاتی خود را افزایش دهد هر چند که اثر محدودیتهای حداکثری نتیجه اش را روی سایر شاخصها نشان داد و حاشیه سود این شرکت را با کاهش همراه ساخت اما فولاد خوزستان در بخش مهمی از رویدادهای مالی رشد قابل قبولی را گزارش میکند که باید این مسئله را در پیوست مطالعه بازار توسط مدیران آن جستجو کرد.
فولاد خوزستان در ۹ ماهه سال جاری توانست تا سرمایه گذاری بلندمدت خود را به میزان ۱۸۳ درصد نسبت به پایان سال ۱۴۰۲ افزایش دهد و به ۹۸ هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال برساند. از طرفی صورت جریان های نقدی فولاد خوزستان حاکی از افزایش ۱۰ درصدی دریافت های نقدی حاصل از سود سرمایه گذاری ها نسبت به مدت مشابه دارد.
بر اساس این گزارش دریافت نقدی حاصل از سود سرمایهگذاریها در ۹ ماهه سال جاری در فولاد خوزستان به بیش از ۱۱ هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال رسید که این موضوع در کنار رشد ۱۸۳ درصدی سرمایهگذاریهای بلندمدت نشان از استراتژی پایدار در این واحد تولیدی در بخش رصد بازار و شناسایی فرصتهای سرمایهگذاری است.
شرکت های فولادی در شرایط فعلی بازار که در دو بخش تولید و فروش چالشهای مهمی را پیش روی تولیدکنندگان میگذارد باید توانایی پیادهسازی پلنهای دیگری را داشته باشند تا با انتفاع در سایر بخشها چالش کاهش سود را تا حدودی کنترل کنند.