ارائه خدمات ارزی و میدانی به زائران اربعین 1404
بانک صادرات ایران با فروش 14 میلیارد دینار عراق به بیش از 80 هزار نفر از زائران اربعین حسینی، نقش مهمی در تأمین نیازهای ارزی آنان ایفا کرد. این اقدام در راستای طرح جامع بانک مرکزی برای خدمترسانی به زائران در سال 1404 انجام شد. عملکرد بانک در این زمینه به عنوان یک بخش کلیدی از موفقیت شبکه بانکی کشور در پوشش نیاز ارزی زائران شناخته میشود.
قدردانی ویژه رئیس کل بانک مرکزی
محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، در نامهای رسمی خطاب به محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، از تلاشهای ارزشمند و عملکرد شایسته مدیران و کارکنان این بانک قدردانی کرد. در این نامه، فرزین تأکید کرد که همکاری شبکه بانکی و بهویژه بانک صادرات، فرآیند تأمین و تخصیص ارز زیارتی را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده است. وی خواستار ابلاغ مراتب سپاس به کارکنان خدوم مجری این مأموریت شد.
استقرار موکبهای خدماتی در 6 نقطه مرزی
علاوه بر خدمات ارزی، بانک صادرات ایران با برپایی موکبهای خدماتی در 6 نقطه استراتژیک، حضور میدانی فعالی داشت. این موکبها در پایانههای مرزی مهران، خسروی، شلمچه، تمرچین و باشماق مستقر بودند. همچنین یک موکب دیگر در استراحتگاه زائران در ورودی شهر همدان به میزبانی از مشتاقان حضور در این آیین پرداخت.
مشارکت کلیدی در طرح ملی خدمترسانی
عملکرد بانک صادرات ایران بخشی از یک تلاش ملی بزرگتر بود که به بهرهمندی بیش از 2 میلیون نفر از خدمات ارزی منجر شد. رئیس کل بانک مرکزی در نامه خود به این موضوع اشاره کرد و کارآمدی نظام بانکی در پاسخگویی به این حجم از تقاضا را ستود. این موفقیت نشاندهنده هماهنگی مؤثر میان بانک مرکزی و بانکهای عامل کشور است.
***
تقدیر رسمی رئیس کل بانک مرکزی از بانک صادرات ایران، نشاندهنده موفقیت این بانک در اجرای دقیق سیاستهای کلان پولی و ارزی کشور در یک رویداد ملی-مذهبی با ابعاد گسترده است. فروش 14 میلیارد دینار عراق به 80 هزار زائر و استقرار موکبهای متعدد، فراتر از یک وظیفه بانکی صرف، بیانگر توان لجستیکی و تعهد به مسئولیت اجتماعی این بانک است. این عملکرد مثبت، ضمن تقویت برند بانک صادرات به عنوان یک نهاد مالی پاسخگو و کارآمد، جایگاه آن را در نظام بانکی کشور به عنوان یک بازوی اجرایی قابل اعتماد تثبیت میکند.