*دستاوردهای کمسابقه؛ رشد در تمامی شاخصهای کلان ایرانول
به گفته مهندس عیسی اسحاقی، مدیر عامل شرکت نفت ایرانول، سال ۱۴۰۳ نقطه عطفی در تاریخ این شرکت بود. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این شرکت، فروش ایرانول با رشد ۴۷ درصدی به حدود ۲۲۰ هزار میلیارد ریال رسید. در کنار آن، مقدار فروش با رشد ۱۳ درصدی از مرز ۶۵۰ میلیون لیتر فراتر رفت و تولید نیز با ثبت عدد ۶۵۴ میلیون لیتر، رکورد تازهای را برای ایرانول رقم زد.
*رکورد جدید در فروش انواع روغنهای موتوری و صنعتی
عیسی اسحاقی با اشاره به فروش حدود ۱۵۰ میلیون لیتر روغنهای موتوری و صنعتی در سال ۱۴۰۳، بر افزایش سهم بازار شرکت در این بخش تأکید نمود. این موفقیت نشانه استقرار راهبردهای دقیق بازاریابی و تثبیت جایگاه برتر ایرانول در بازار انواع روغنهای صنعتی و مصرفی است.
*جهش صادراتی و افزایش درآمدهای بینالمللی
در حوزه صادرات، ایرانول موفق شد رشد مقداری ۵۰ درصدی و رشد مبلغی ۸۰ درصدی را به ثبت برساند. این افزایش قابل توجه هم در حجم و هم در ارزش صادرات، بیانگر تقویت شبکه بینالمللی فروش و پذیرش محصولات ایرانول در بازارهای جهانی است. برنامههای هدفمند توسعه صادرات، عامل اصلی این دستاورد قلمداد میشود.
*راهاندازی پروژه بهبود راندمان مومگیری؛ ورود ایرانول به جمع صادرکنندگان پارافین
مدیرعامل شرکت به سرانجام رساندن پروژه بهبود راندمان واحد مومگیری پالایشگاه روغنسازی ایرانول تهران را یکی از طرحهای استراتژیک اعلام کرد. پس از سالها پیگیری، این پروژه راهاندازی و وارد مدار تولید شد. نتیجه این تحول، پیوستن ایرانول به جمع صادرکنندگان پارافین و ثبت افزایش ۴ درصدی در تولید روغن پایه و کاهش چشمگیر روغن موجود در اسلک وکس از ۲۵ به زیر ۱۴ درصد و درنهایت ارتقای قابل توجه کیفیت این محصول بود.
*نوآوری در برندینگ و محصولات؛ گامهای جدید در هویت و کیفیت
اسحاقی در ادامه افزود که ریبرندینگ یعنی بازطراحی نشان تجاری پس از ۲۱ سال، خودکفایی در تولید ظروف محصولات بنزینی، اصلاح سبد فروش و بهبود فرمولاسیون محصولات و همچنین تغییر ملزومات بستهبندی، از جمله اقدامات مؤثر ایرانول در سال گذشته بوده است. این موارد بر چابکی سازمانی و انعطاف شرکت برای پاسخگویی به نیاز بازار افزوده است.
*معرفی محصولات با استانداردهای کیفی بینالمللی؛ عرضه محصولات نسل جدید
در پایان، مدیرعامل ایرانول اعلام کرد در آینده نزدیک، پیشرفتهترین سطح کیفی روغن بنزینی جهان (استاندارد SP) و روغن دیزلی (استاندارد FA4) توسط ایرانول به بازار عرضه میشود؛ اقدامی که میتواند ایرانول را به جمع شرکتهای پیشتاز جهانی در حوزه محصولات روانکار ارتقا دهد.
***
روند تحولات در ایرانول طی سال ۱۴۰۳، نمونهای موفق از پیوند توسعه زیرساخت، نوسازی محصول و استراتژی صادراتمحور در صنعت نفت و روانکار ایران است. ثبت رشدهای کمسابقه در کلیدیترین شاخصها و سرمایهگذاری در پروژههای بهبود کیفیت و تنوع برند، از ایرانول یک الگو در مسیر حرکت به سوی بازارهای جهانی ساخته است. استمرار این رویکرد، جایگاه رقابتی ایرانول را بیش از پیش تقویت و آیندهای روشنتر برای حضور در بازارهای بینالمللی رقم خواهد زد.