جشن آزادی ۲۰ زندانی در زاهدان با همت کارکنان بانک صادرات

توسط

کارکنان بانک صادرات استان سیستان و بلوچستان با اقدامی داوطلبانه، شرایط آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند. این حرکت انسان‌دوستانه که همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) انجام شد، بخشی از طرح گسترده مسئولیت اجتماعی این بانک در سراسر کشور است. مقامات ستاد دیه استان، این مشارکت را الگویی ارزشمند برای سایر نهادها برشمردند.

بازگشت امید به خانواده‌ها در روز مادر

موج همدلی کارکنان بانک صادرات ایران این بار در جنوب شرق کشور حماسه‌ساز شد. همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسمی معنوی با حضور مدیران بانکی و مقامات قضایی استان برگزار شد. در این آیین، ۲۰ نفر از زندانیان جرائم مالی و غیرعمد که به دلیل بدهی در حبس بودند، با تأمین منابع مالی توسط پرسنل نیکوکار بانک آزاد شدند. بازگشت این افراد به آغوش خانواده، جلوه‌ای زیبا از همبستگی اجتماعی را در استان سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشت.

تحقق شعار خدمت در عمل

علیرضا داوطلب، مدیر شعب بانک صادرات در استان، این اقدام را ریشه در فرهنگ سازمانی بانک دانست. وی با اشاره به شعار تاریخی “بانک صادرات ایران در خدمت مردم”، تأکید کرد که ایفای نقش در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، جزو اصول بنیادین این موسسه مالی است. به گفته وی، مشارکت در آزادسازی زندانیان تنها مختص این استان نیست و کارکنان بانک در اغلب استان‌های کشور با راه‌اندازی کمپین‌های مشابه، گام‌های موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته‌اند.

الگوی مومنانه برای دستگاه‌های اجرایی

مهدی میرامامی، رئیس ستاد دیه سیستان و بلوچستان، در این مراسم ضمن تقدیر ویژه از خانواده بزرگ بانک صادرات، بر اهمیت تداوم این جریان خیرخواهانه تأکید کرد. وی حرکت خودجوش کارکنان بانک را مصداق بارز “الگوی مؤمنانه” خواند و خواستار الگوبرداری سایر دستگاه‌های اجرایی از این مدل مشارکتی شد. همکاری نزدیک بانک با ستاد دیه، مسیر بازگشت افراد آبرومند به جامعه را هموار کرده و فشار روانی را از دوش خانواده‌های آسیب‌دیده برداشته است.

***

مشارکت کارکنان یک بنگاه اقتصادی در آزادسازی زندانیان، فراتر از یک اقدام خیریه، دارای ابعاد اقتصادی مثبت است. بازگشت ۲۰ سرپرست خانوار به چرخه کار و تلاش، از هزینه‌های سربار نگهداری زندانیان برای دولت می‌کاهد و احتمال آسیب‌های معیشتی برای خانواده‌های آنان را کاهش می‌دهد. این اقدام همچنین باعث تقویت “سرمایه اجتماعی” (Social Capital) برند بانک صادرات می‌شود؛ چرا که اعتماد عمومی و وفاداری مشتریان محلی را به عنوان یک بانک مردمی و مسئولیت‌پذیر افزایش می‌دهد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید

اطلس اقتصاد